شناسهٔ خبر: 30007708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

جهانگیری در مراسم تجلیل از پژوهشگران:

دانشگاه‌ها هیچ وقت به خوبی امروز آرامش نداشته‌اند/ وزیر علوم دلسوز، آرام، کم حرف و پرکار است

معاون اول رییس جمهور گفت: وزیر علوم، وزیر دلسوز، آرام و کم حرف و پرکار است؛ وضع فعلی دانشگاه‌ها نماد نظارت اوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه کشوری که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری و هفته پژوهش بیان داشت: خدا رو شکر می‌کنم تا این توفیق نصیبم شد در هفته پژوهش در جمع اساتید، اندیشمندان و دانشمندان کشوری باشم و صحبت درباره فضیلت علم و دانش در اینجا تکرار بدیهیات است.

وی ادامه داد: توسعه علم یکی از عرصه‌های اساسی در توسعه پایدار و همه جانبه کشور است و همواره یک نقطه امید تاریخی در مردم ایران بوده که از آغاز مواجه با دنیای جدید ما هم بتوانیم به توسعه علمی دست یابیم تا مردم ایران هم بتوانند از شرایط اقتصادی و سیاسی مناسبی برخوردار باشند.

معاون اول رییس جمهور گفت: طی دو سه دهه گذشته هیچ اقدام توسعه گرانه‌ای در کشور بدون نگاه به توسعه علمی نبوده و در هفته پژوهش شاید مساله اصلی برای اساتید و پژوهشگران این باشد که با چه ساز و کار‌هایی به این بخش از توسعه دست یابیم. در دو سده گذشته ایرانی‌ها نگاهی به این توسعه داشته اند و ما آگاهیم که توسعه فنی یکی از ارکان توسعه است.

جهانگیری تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند توسعه علمی مربوط به زمانی است که در تنگنا نباشیم و در زمانی که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی و یا کمبود آب و محیط زیست هستند، نباید از توسعه علمی حرف بزنیم، اما باید بگویم اتفاقات توسعه علمی برای روز‌های سخت و مقابله با چالش‌ها است و باید به آن بیشتر اهمیت دهیم. زیرا توسعه علمی می‌تواند ما را در رسیدن به هدف‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کمک کند.

معاون اول رییس جمهور گفت: شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند به دنبال کشف ظرفیت‌های جدید برای توسعه کشور باشیم خصوصا با توجه به اینکه ما در شرایط تحریم‌های ظالمانه توسط آمریکا قرار داریم و آن‌ها بخش‌های اقتصادی ما را هدف گذاری کرده اند و به دنبال فروپاشی اقتصاد در کشور هستند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند مردم به تنگ آمده و بنگاه‌های اقتصادی تعطیل شوند و ملت علیه حکومت اعتراضات جدی داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور گفت: وقتی دشمنان ما مدعی هستند که اقتصاد وابسته به نفت قابل تحریم است و به راحتی می‌تواند ما را تحت فشار قرار دهد، ما باید به دنبال توسعه فناوری باشیم تا در زمان بحران با مشکل مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: وزیر علوم وزیر دلسوز، آرام و کم حرف و پرکار است؛ وضع فعلی دانشگاه‌ها نماد نظارت اوست.

جهانگیری افزود: هیچ وقت آرامشی به خوبی وضع فعلی در دانشگاه‌های کشور وجود نداشته و امروز شاهد نشاط سیاسی در دانشگاه هستیم و می‌بینیم که به مسائل علمی به خوبی پرداخته شده و روسای دانشگاه‌ها در صحنه حضور دارند.

معاون اول رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: غلامی جزو شخصیت‌های علمی و خوب کشور و مورد اعتماد دولت و رییس جمهوری است و از همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود که در شرایط کنونی از وزیر علوم حمایت کنند تا او بتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

نظر شما