شناسهٔ خبر: 30007428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نمایشگاه پژوهش قزوین در قالب ۴۰ غرفه برپا شده است

R41364/P1494/S6,63/CT11

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: امسال نمایشگاه پژوهش در قالب ۴۰ غرفه که شامل ۱۸ غرفه صنعتی است برپا می‌شود و همچنین ۲۸ کارگاه علمی نیز کنار نمایشگاه تعبیه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رضا رسولی شربیانی ظهر امروز در آئین نکوداشت هفته پژوهش و فناوری استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه شورای سیاست گذاری اجرای برنامه‌های هفته پژوهش بر عهده دانشگاه پیام نور محول شد که امسال 3 گام شامل قبل، بعد و حین اجرای برنامه‌های هفته پژوهش طی می‌شود.

وی گفت: امسال نمایشگاه پژوهش در قالب 40 غرفه که شامل 18 غرفه صنعتی است برپا می‌شود و همچنین 28 کارگاه علمی نیز کنار نمایشگاه تعبیه شده که موضوعیت اکثر کارگاه‌ها سمت و سوی تولید و مصرف دانش داشته و از علوم انسانی استفاده شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین عنوان کرد: اختصاص غرفه‌ای به منظور برپایی نشست‌های ارتباطی صنعت و دانشگاه‌ها با مشارکت دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از دیگر برنامه‌هایی است که در نمایشگاه اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: برپایی این نشست‌ها فرصتی برای پیوند، تولید و مصرف دانش بوده و با هماهنگی رسانه‌ها هدف این است که پس از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مستند سازی شوند و در طول سال بعد جلساتی میان اصحاب صنعت و دانشگاه برگزار شود تا دغدغه‌ها رفع شود.

رسولی شربیانی افزود: تاکنون 3 مورد تقاضای انعقاد قرارداد و خرید دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها پیشنهاد داده شده است که امیدواریم در این هفته به 10 مورد افرایش یافته و در طول سال نیز این فرایند تعامل میان صنعت و دانشگاه جهت ارائه خدمات در حوزه صنعت و پژوهش تداوم داشته باشد.

دبیر برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری استان قزوین گفت: افزایش بازدید کنندگان از اهداف مورد نظر در این نمایشگاه است و از امروز با تعامل سازمان آموزش و پرورش روزانه 800 دانش آموز مقاطع دبیرستان و همچنین دانشجویان از نمایشگاه بازدید مب‌گنند تا بازدید از دستاورد های پژوهشی استان، انگیزه‌ای برای تحرک پژوهشی آنها فراهم آورد.
 
وی ادامه داد: باید صنایع کوچک و بزرگ با تکیه بر دانشگاه‌ها و توانمندی‌های داخلی نیاز‌های خود را استخراج کرده و از مراکز پژوهشی درخواست کار داشته باشند تا پژوهشگران تربیت شده و صاحب ایده در راستای تولید ثروت و‌محصول مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما