شناسهٔ خبر: 30007205 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

غلامی در مراسم تجلیل از پژوهشگران:

دانشجویان را در کارگاه‌های ویژه اشتغال‌پذیری به کار خواهیم گرفت

وزیر علوم گفت: خوشبختانه در بودجه ۹۸ شاهد افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری بودیم و شاید بتوانیم از منابع دیگر نیز بخش دیگری از این بودجه را تامین کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، دانشجو منصورغلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه کشوری که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، با اشاره به افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری گفت: خوشبختانه در بودجه ۹۸ شاهد افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری بودیم و سازمان و برنامه وبودجه با ما موافقت کرده و شاید بتوانیم از منابع دیگر نیز بخش دیگری از بودجه را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد از ایده‌های جدید حمایت می‌شود؛ زیرا ما شاهد هستیم که جوانانی حضور دارند که صاحب ایده‌های خوب هستند؛ اما امکانات لازم برای آعاز کار را ندارند.

غلامی افزود: صندوق‌های حمایتی مثل صندوق نوآوری در امر حمایت از ایده‌های جدید و جوانان صاحب ایده کمک می‌کند و ما به دنبال ایجاد شعبه‌های مختلف در سایر استان‌ها هستیم.

وزیرعلوم فناوری تصریح کرد: در راستای ارتقای سطح علمی تحصیلات تکمیلی دانشجویان را در کارگاه‌های ویژه اشتغال پذیری به کار خواهیم گرفت و به دنبال رصد فارغ التحصیلان آماده به اشتغال هستیم تا بتوانیم آن‌ها را به سمت اشتغال در حوزه و رشته تخصصی هدایت کنیم.

وی در همین خصوص افزود: آمار بسیار خوبی در این حوزه به دست آورده ایم و برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است که به مرور اجرایی خواهد شد.

غلامی اظهار کرد: در آمایش دانشگاه‌ها به دنبال آن هستیم تا سرمایه‌های نیروی انسانی را به خوبی رصد کنیم، این برنامه باید موجب انجام دقیق برنامه‌های آموزشی در کشور شود و در حال حاضر ۱۰ استان را انتخاب کرده ایم و منتظر نتیجه آن هستیم.

وی ادامه داد: از آنجا که به دنبال آن هستیم که پژوهش‌ها تاثیرگذار و راهبردی باشند، از هر چند استان را با یک دانشگاه بزرگ به عنوان دانشگاه معین تعیین کرده ایم تا پژوهش‌های راهبردی مشخص شوند و بتوانیم برنامه‌ای تدوین کنیم تا مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ... در کشور حل شود.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه حرکت‌های خوبی در حوزه پژوهش انجام شده است، گفت: از سوی هیات دولت و رییس جمهور برای توسعه علم و فناوری حمایت‌های خوبی صورت گرفته و آینده روشنی پیش روی آموزش عالی قرار دارد.

نظر شما