شناسهٔ خبر: 30006585 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش‌وپرورش در جمع نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان؛

هم‌صدایی وانعکاس نظرات معلمان دررسانه‌های مختلف مسیری برای حل مشکلات آموزش‌وپرورش است

وزیر آموزش‌وپرورش در جمع نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان با اشاره به بهره‌مندی از پتانسیل عظیم جامعه فرهنگیان کشور اظهار کرد: هم‌صدایی و انعکاس نظرات معلمان در رسانه‌های مختلف مسیری برای حل مشکلات آموزش‌وپرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی که در جمع نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان در محل هیئت‌های اندیشه‌ورز حضور یافته بود با اشاره به اینکه اختلاف زیادی بین تشکل‌ها در موضوع آموزش‌وپرورش وجود ندارد، اظهار کرد: اگر قوی‌ترین و فهیم‌ترین فرد را به‌عنوان وزیر انتخاب کنیم به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات را در کوتاه‌مدت حل کند و ما با مشکلات انباشته‌شده‌ایم در طول دهه‌های گذشته مواجه هستیم و سعی داریم به سمت حل این مشکلات برویم.

وزیر آموزش‌وپرورش محور تحولات در تعلیم و تربیت کشورها را انجمن‌های علمی و تخصصی دانست و گفت: همه تحولات در حوزه آموزش‌وپرورش در سراسر دنیا توسط انجمن‌های علمی و تخصصی صورت گرفته است و تشکل‌های علمی و تخصصی عامل تحول پایدار در آموزش‌وپرورش بوده‌اند و دولت‌ها بیشتر در نقش اجرا هستند و این تشکل‌ها از سیاست‌ها و سیاست ورزی‌ها فاصله گرفته‌اند و توانسته‌اند تحولات را در آموزش‌وپرورش کشورها ایجاد کنند...

وی یا اشاره به پتانسیل عظیم جامعه فرهنگیان کشور گفت: جمعیت یک‌میلیون و هفت‌صدهزارنفری شاغلان و بازنشستگان آموزش‌وپرورش جمعیت بزرگی است که می‌تواند هم‌صدا و همسو برای شکستن برخی سدها از آن‌ها استفاده کرد و ما نتوانسته‌ایم چنین کاری انجام دهیم و یکی از تلاش‌هایم این بوده است که از این نیروی عظیم به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه استفاده کرد و مشکلات آموزش‌وپرورش را به کمک این جمعیت بزرگ حل کنیم.

سید محمد بطحایی با اشاره به خبری که در مورد یکی از کلاس‌های درس در استان همدان و در رسانه ملی منتشر شد، گفت: با دیدن این موضوع به‌سرعت مطلبی را در اعتراض توییت کردم، اگر بجای یک اعتراض، یک‌میلیون و هفت‌صد هزار فرهنگی این اعتراض را می‌کردند چه اتفاقی می‌افتاد و چه تغییری می‌توانست ایجاد کند و ما نیاز داریم تا از پتانسیل‌های خود استفاده کنیم و این جمعیت در موارد مختلف حامی آموزش‌وپرورش باشند و با انعکاس و هم‌صدایی نظرات خود در افکار عمومی و رسانه‌ها مسیری برای حل مشکلات آموزش‌وپرورش ایجاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: گشایش در کار معلمی زمانی اتفاق خواهد افتاد که سطح علمی، فرهنگی و هنری جامعه معلمان افزایش یابد به‌طوری‌که این شاخص بودن چنان قدرتمند باشد که مطالبه جامعه و دولت‌ها افزایش حمایت از آموزش‌وپرورش و استفاده از پتانسیل‌های معلمان شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: متأسفانه پیش‌فرض‌هایی باعث شده است تا هر طرحی برای گشایش در آموزش‌وپرورش داده می‌شود با مخالفت‌های شدیدی مواجه شود و ما باید انرژی زیادی بگذاریم تا بتوانیم بخش‌های مثبت طرح‌ها را نشان دهیم و باید این پیش‌فرض‌ها اصلاح شود و در این راه نیاز به حمایت تشکل‌ها داریم.

وی با اشاره به صحبت‌های نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان در مورد دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران آموزش‌وپرورش حتی تا سطح مدیر مدارس و مناطق اظهار کرد: دخالت نمایندگان در این امور در همه دولت‌ها وجود داشته است و ما تلاش می‌کنیم تا با ایجاد تعادل و توازن با نمایندگان، از معیارهایمان در انتخاب و انتصاب مدیران عدول نکنیم.

سید محمد بطحایی در مورداجرای سند تحول اظهار کرد: برنامه اجرایی سند تحول آماده‌شده است و ۷۲برنامه اجرایی برای آن مشخص‌شده است و نیاز به ده هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای سند تحول داریم و با توجه به تأمین بودجه‌ای که توسط دولت و مجلس انجام می‌شود، ۷۲برنامه اجرایی سند تحول قابلیت اجرا خواهد داشت.

نظر شما