شناسهٔ خبر: 30006371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهالی 23 روستای شاهرود خلخال در انتظار گاز طبیعی هستند

اردبیل - ایرنا - بخشدار بخش شاهرود خلخال گفت: 23 روستای این بخش فاقد تاسیسات گازرسانی بوده و اهالی در انتظار اجرای پروژه های گازرسانی به این روستاها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، سیدحمدالله نقیب روز یکشنبه در جلسه کمیته سوخت این بخش افزود: با توجه به قرار گرفتن روستاهای فاقد گاز طبیعی بخش شاهرود در منطقه سردسیر ، تسریع در اجرای پروژه های گازرسانی به این روستاها نیازمند توجه ویژه مسئولان شرکت گاز استان اردبیل است.
وی با اشاره به قرار گرفتن در ایام سرد سال و احتمال آغاز بارش برف در منطقه و مسدود شدن راه ارتباطی تعدادی از راه های روستاهای صعب العبور منطقه گفت: توزیع سوخت با بهره گیری از ظرفیت اداره تعاون روستایی شهرستان در راستای دسترسی آسان اهالی به سهمیه سوخت اختصاصی راهکار مناسبی برای تامین سوخت نفت سفید اهالی این روستاها قبل از بارش های سنگین برف می باشد.
او با تقدیر از همکاری ، پیگیری و ارسال به موقع محموله های نفت سفید از سوی مسئولان شرکت نفت ناحیه خلخال افزود: انتظار می رود با اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع نفت سفید ساکنان روستاهای بخش ، زمینه رضایتمندی اهالی منطقه فراهم شود.
پژوهان ، رییس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خلخال نیز در این جلسه آمادگی لازم این شرکت برای تامین و تحویل نفت سفید ساکنان روستاهای فاقد گاز طبیعی این شهرستان خبر داد و گفت: تمام خانوارهای روستایی باید در سامانه اینترنتی مخصوص دریافت سهمیه سوخت نفت سفید خود ثبت نام کنند.
وی اظهار داشت: شرکت نفت نسبت به ارسال محموله های نفت سفید عاملین توزیع این سوخت که خرید بموقع اینترنتی سوخت را انجام داده و همچنین نسبت به ثبت لیست های برگشتی ، شرکت نفت اقدام کرده اند، عمل خواهد کرد.
او افزود: خودروهای سوخت رسان به روستاهای منطقه نیز باید دارای مجوز رسمی بوده و با نصب تابلو مربوط به حمل سوخت روستایی در خودرو، زمینه را برای انجام این کار بصورت قانونی و برای پیشگیری از قاچاق سوخت انجام دهند.
14 هزار و 658 خانوار شهری و هفت هزار و 967 خانوار روستایی جزو مشترکین شرکت گاز شهرستان خلخال هستند و با تکمیل پروژه های در دست اجرا شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از گاز به 98 درصد افزایش خواهد یافت.
7119/6018

نظر شما