شناسهٔ خبر: 30005261 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نشست خبری روز ملی پیشگیری از سوختگی برگزار شد

ایازی: به زودی در کتاب‌های درسی محتوای آموزشی در باب سوختگی منعکس می‌شود

رسانه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلی‌ترین اهرم اطلاع‌رسانی در امر پیشگیری از سوختگی

در نشست خبری روز ملی پیشگیری از سوختگی محمد‌هادی ایازی درباره فعالیت‌های فرهنگی و کتابی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه‌ها نقش موثرتری نسبت به دیگر ارگان‌ها در امر اطلاع رسانی برای عموم مردم دارندT در این راستا برای آموزش استانداردT محتوای آموزشی زیادی در کتاب‌ها برای دانش آموزان و حتی مربیان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتای ایران(ایبنا)، نشست خبری روز ملی پیشگیری از سوختگی با حضور محمد‌هادی ایازی، رئیس کمیته پیشگیری از سوختگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و محمد‌جواد فاطمی رئیس انجمن ققنوس؛ روز یکشنبه 25 آذرماه سال جاری در بیمارستان حضرت فاطمه (س) برگزار شد.
 
گفتنی است این نشست خبری از سوی انجمن ققنوس با رویکرد پیشگیری از سوختگی، اصلی‌ترین راهکار جلوگیری از خسارات مالی و جانی و اعلام رسمی روز ملی پیشگیری از سوختگی برگزار شد.
 
ایازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره فعالیت‌های کمیته پیشگیری از سوختگی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر کتاب و آموزش به‌ویژه در وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و محتوا‌پروری در کتاب‌های درسی گفت: از فعالیت‌های اصلی این کمیته فرهنگ‌سازی برای عموم مردم به ویژه برای دو گروه سنی کودک و نوجوان و سالمندان است. خوشبختانه تاکنون همکاری‌های خوبی با وزارت آموزش و پرورش مبنی بر آموزش و افزایش محتوای مرتبط با سوختگی انجام شده است و چند سالی است که کتابی هم برای همین منظور در پایه دوازدهم برای دانش آموزان در مدارس تدریس می‌شود.
 
وی افزود: علاوه بر آن برنامه‌هایی برای آموزش معلمان و مربیان در نظر گرفته‌ایم و محتوای درخوری هم در دیگر کتاب‌های درسی قرار است به زودی منعکس شود.
 
فاطمی در این‌باره به خبرنگار ایبنا گفت: انجمن ققنوس خوشبختانه در امر فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری از سوختگی از کتاب‌ها غافل نمانده است و حمایت‌هایی از مولفان و ناشران داشته. چندی پیش کتابی با عنوان «چرا آدم می‌سوزد» که چهل داستان از تجربیات سوختگی‌های شدید از سوی محققان جمع‌آوری شده و با ادبیاتی داستان‌گونه به تالیف درآمده است. همچنین هفت جلد کتاب از انواع سوختگی اعم از سوختگی الکترونیکی، سوختگی با آتش و غیره هم با تازگی روانه بازار نشر شده است.
 

این گزارش تکمیل می‌شود.
 

نظر شما