شناسهٔ خبر: 30004890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین اهری دارفانی را وداع گفت

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عیسی سلیم پور اهری یکی از عالمای فاضل، خطیب شهیر و سخنور توانای منطقه ارسباران آذربایجان دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عیسی سلیم پور اهری یکی از عالمای فاضل، خطیب شهیر و سخنور توانای منطقه ارسباران آذربایجان دار فانی را وداع گفت.

آن مرحوم یکی از علمای مبارز و انقلابی آذربایجان بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات ارزشمندی در عرصه‌های تبلیغی، سازندگی و فرهنگی منطفه داشته است، حوزه علمیه تبریز از این عالم وارسته به عنوان مردمی عامل و فاضل یاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجا‌ن‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری درخصوص آن مرحوم گفته است: من که با صفا و وفای آن مرحوم و با خطابه ها و سخنرانیهای آن خطیب توانمند آشنایی دیرینه داشتم و مشمول لطف و محبتش بودم بسیار متأسف و متأثر شدم.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم سلیم پور اهری از جوانی اهل سخن و منبر بود و از جوانترین سخنوران حوزه به شمار می رفت، صدای وعظ و خطابه او در مساجد بزرگ و پرجمعیت و در تیمچه های معروف بازار تبریز سپس در تهران می پیچید تحول و انقلاب می آفرید که من شخصاً خاطرات نیک و بیاد ماندنی از آن صحنه ها دارم.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: بنده قبل از پیروزی انقلاب در یکی از ماه‌های مبارک رمضان جهت سخنرانی از قم به تبریز آمدم در برخی از مساجد به منبر می رفتم سخنرانی می کردم روزی در مسجد شعبان تبریز منبر رفته بودم بعد از پایین آمدن از منبر در یکی از  پس کوچه های تبریز دستگیرم کردند به ساواک بردند با دهان روزه به سلّول انفرادی انداختند که جز ساواک هیچ کس از جریان من اطلاع نداشت.

وی ادامه داد: شب همان روز ۶ نفر از خطیبان برجسته و انقلابی تبریز که ماهها در ساواک تبریز زندانی بودند آزاد شده در اطاقی جمع شده بودند تا مقدمات خروجشان آماده شود دستگیری و زندانی شدن مرا از مسئولان ساواک شنیده و آزادی بر ایشان تلخ شده بود که مرحوم اهری نیز یکی از آن جمع بود و این خاطره در کتاب انقلاب نامه مرحوم بکائی که یکی دیگر از آنها بود ضبط شده است.

هریسی افزود: سوابق انقلابی و خدمات تبلیغی او در پیروزی انقلاب بر کسی پوشیده نیست، مرحوم اهری عمری به اسلام، مکتب تشیّع و اهل بیت عصمت و طهارت و به مردم و جامعه خدمت کرده و با عزّت و روح آرام و مطمئن به لقای پروردگارش پیوست./۹۳۵/پ203/ب1

نظر شما