شناسهٔ خبر: 30004328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقاومت وتوقف سازش با تل آویو، پیام های مراسم سالگرد حماس

تهران-ایرنا- مراسم سی و یکمین سالگرد تاسیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با شرکت هزاران فلسطینی و در حضور برخی رهبران این جنبش با پیام ادامه مقاومت و متوقف کردن عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی امروز در نوار غزه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، صدها هزار نفر از شهروندان فلسطینی در شهر غزه از صبح روز یکشنبه در میدان «الکتیبه» این شهر حاضر شده اند تا سی و یکمین سالگرد تاسیس حماس را که امسال شعار آن «مقاومت پیروز می شود و محاصره شکسته خواهد شد» جشن بگیرند.
قرار است در این جشن رهبران حماس و گروههای فلسطینی در نوار غزه حضور یابند.
شهروندان فلسطینی در حالی که پرچم های سبز و پرچم فلسطین را در دست دارند در میان الکتیبه تجمع کرده اند.
14 دسامبر هر سال مصادف با سالگرد تاسیس حماس است و این جنبش با فعالیت های مختلف آن را در کنار شهروندان فلسطینی جشن می گیرند.
'حماس' نام مختصر 'جنبش مقاومت اسلامی فلسطین'، جنبشی مردمی است که در پی ایجاد شرایط لازم جهت آزادی این کشور از ظلم و تجاوزگری صهیونیست‌ها و حامیان آنهاست. این جنبش انقلابی که از حمایت تود‌ه‌های مردمی برخوردار است، تاکید دارد که تا آزادی فلسطین مبارزات خود ادامه می‌دهد.
«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس درباره جشن سی و یکمین سالگرد حماس اعلام کرد که این جنبش حامل پیام ها و اطلاعات مهمی درباره پرونده اسرا و پشت پرده عملیات «حد السیف» (لبه شمشیر) است که طی آن گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس ضربه امنیتی و اطلاعاتی سختی را به رژیم صهیونیستی زد، و اسرائیل باید منتظر پیام های جشن امروز باشد.
گردان های قسام نیز اعلام کرد که در رژه نظامی خود در جشن امروز پیام های ویژه ای در موضوعات مختلف برای اسرائیل خواهد داشت.
«عصام الدعالیس» نائب رئیس بخش سیاسی جنبش حماس نیز گفت که جنبش حماس در سالگرد تاسیسی خود سه پیام مهم خواهد داشت نخست: وحدت ملی که حماس آن را تصمیمی راهبردی دانسته و آن را برای رسیدن به اهداف و مقابله با همه پروژه هایی که برای نابودی مساله فلسطین طراحی می شود، ضروری می داند، دوم قدرت، عزت و مقاومت که نمونه آن عملیات اخیر حماس موسوم به «حدالسیف» بود که همچنان در قدس و کرانه باختری برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل ادامه خواهد داشت سوم: پیام برادری، محبت و سرزنش امت اسلامی که مفاد آن درخواست برای متوقف کردن عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر است چرا که آن حنجری از پشت به ملت و مساله برحق فلسطین است.
عملیات لبه شمسیر عملیاتی است در سال جاری میلادی که گردان های قسام در پی شکست عملیات جاسوسی اسرائیل در خان یونس انجام داد و به مرحله پیشرفته‌ای از سرنخ‌ها در این عملیات ویژه و خطرناک دست یافت و اعلام کردند که مابقی سرنخ های این عملیات ناموفق را کشف خواهند کرد.
شاخه نظامی حماس ضمن انتشار تصاویر عوامل صهیونیستی عملیات ناموفق در خان یونس، از مردم خواست هر اطلاعاتی درباره این افراد دارند، ارائه دهند.
همچنین جشن سالگرد تأسیس حماس درحالی برگزار می شود که در یک هفته گذشته کرانه باختری رود اردن شاهد درگیری فلسطنیان و نظامیان رژیم صهیونیستی است.
در این درگیری ها در مناطق مختلف کرانه باختری شش فلسطینی شهید و دهها نفر زخمی و از سوی نظامیان رژیم اشغالگر قدس بازداشت شدند و همچنین در عملیات مقاومتی مبارزان فلسطینی چهار نفر از نظامیان این رژیم کشته شدند.
خاورم**9366**1049

نظر شما