شناسهٔ خبر: 30004298 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشکل کودکان خیابانی با نگاه اداری حل نمی شود

اردبیل - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: محدود شدن در وظایف اداری و سازمانی مشکلات کودکان خیابانی را حل نمی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، شهریار شیری آراسته روز یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی با محوریت کودکان خیابانی، افزود: حل مشکل کودکان خیابانی جزو اصلی ترین وظایف انسانی و اجتماعی هر فرد بوده و باید قبل از وظایف سازمانی و اداری به آن توجه داشت.
وی بیان کرد: برای حل مشکلات این کودکان نباید منتظر دستورالعمل و تبصره های سازمانی بود ، با حل مشکل کودکان خیابانی از بروز معضلات دیگر در جامعه جلوگیری می شود.
او با تاکید بر مشارکت همگانی در راستای ایجاد اشتغال برای خانواده کودکان کار و جلوگیری از ورود آنها به عرصه خیابان، خواستار برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی برای سرپرستان این کودکان شد.
شیری آراسته گفت: جذب خیران هم یکی دیگر از اقدامات موثر برای کاهش مشکلات کودکان خیابانی است، افراد زیادی هستند که به صورت داوطلبانه متقاضی رفع معضلات اجتماعی و مشارکت مادی برای حل مشکلات افراد نیازمند می باشند که باید شناسایی و جذب شوند.
وی بیان کرد: هم اکنون پدیده کودکان خیابانی به معضل تبدیل شده و همه مردم و مسئولان باید نسبت به حل مشکلات این قشر و خانواده آنها اقدام کنند.
3006/6016

نظر شما