شناسهٔ خبر: 30004296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام خبر داد:

جابجایی ۴.۵ میلیون مسافر در استان ایلام

ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: طی یکسال اخیر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان های حمل و نقل عمومی در ایلام جابجا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله دلخواه روز یکشنبه در نشست با رسانه های گروهی استان به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: خوشبختانه در سایه عنایت اباعبدالله الحسین (ع) و برپایی راهپیمایی اربعین جاده های ارتباطی استان در سال های اخیر به شکل قابل توجهی اصلاح شده و امیدواریم این وضعیت تا چهاربانده کردن بخش اعظم مسیرها ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در این زمینه تعدد نقاط حادثه خیر و کور در مسیرهای مواصلاتی استان بود که در همین راستا تاکنون ۹۸ نقطه پرحادثه خیز استان اصلاح و ۶۲ نقطه کور نیز در جاده‌های ایلام حذف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به فعالیت ۷۴ شرکت مسافربری در استان تاکید کرد: طی یکسال اخیر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از مبدا ایلام به سایر نقاط کشور عزیمت کرده اند، ضمن اینکه طی مدت یاد شده چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا نیز از مبداء ایلام به نقاط مختلف کشور حمل شده است. 

وی ابراز داشت: یکی از اصلی ترین وظایف این اداره کل نگهداری راه های ارتباطی است و در یکسال گذشته دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط کشی جاده ، ۸۵ کیلومتر روکش آسفالت ، ۲۵ کیلومتر نگهداری راه، یک هزار و ۷۰۰ مورد نصب تابلو و اجرای ۲۵ کیلومتر گاردریل و نیوجرسی صورت گرفاته است.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در ایام اربعین ۹۷ گفت: سه هزارو ۱۰۰ اتوبوس در این ایام در مهران حضور یافته و نسبت به انتقال زائران اقدام کردند.

نظر شما