شناسهٔ خبر: 30004082 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنگ سرد گوی رقابت جوایز فیلم اروپا را ربود

تهران- ایرنا- «جنگ سرد» فیلم عاشقانه و سیاه و سفید «پاول پاولیکوفسکی» کارگردان لهستانی در سی و یکمین دوره اهدای جوایز فیلم اروپا، جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از مجله ورایتی، «جوانا کولیگ» ستاره جنگ سرد نیز جایزه بهترین هنرپیشه زن این جشنواره را به دست آورد.
در همین حال، «مارسلو فونته» برای بازی در فیلم «داگمن» جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره را به خود اختصاص داد.
همچنین عنوان بهترین کمدی اروپا به طنزنامه سیاسی «مرگ استالین» به کارگردانی «آرماندو یانوچی» رسید.
مرگ استالین، یک فیلم کمدی است که کم و کیف مرگ «ژوزف استالین» رهبر اتحاد جماهیر شوروی در سال 1953 و آشفتگی پس از آن را به تصویر می کشد.
فیلم «دختر» ساخته «لوکاس دونت» جایزه کشف اروپایی در این جشنواره را به دست آورد. این فیلم نماینده بلژیک در اسکار بهترین فیلم خارجی زبان بوده و چهار جایزه را در جشنواره فیلم کن احراز کرده است.
انیمیشن «روز دیگری از زندگی» به کارگردانی «دمین ننوف» و «رائول دلا فونته» نیز جایزه بهترین فیلم انیمیشن اروپایی را از آن خود کرد.
جایزه منتخب مردم 2018 به فیلم «مرا با نامت صدا بزن» به کارگردانی «لوکا گواداگنینو» رسید.
شرکت کنندگان در مراسم اهدای جوایز فیلم اروپا به «اولگ سنتسوف» فیلم ساز اوکراینی ادای احترام کردند. وی از مخالفان دولت سابق اوکراین است وچند سال را در زندان سپری کرده است.
«کاستا گاوراس» کارگردان فرانسوی – یونانی جایزه افتخاری جوایز فیلم اروپا را از دست «ویم وندرز» رئیس آکادمی فیلم اروپا دریافت کرد.
«کارمن مائورا» هنرپیشه اسپانیانیی نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری را به دست آورد.
همچنین «رالف فاینس» جایزه موفقیت اروپا در سینمای جهان را به خود اختصاص داد.
فراهنگ**9109**9053

نظر شما