شناسهٔ خبر: 30004054 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اهدای عضور جان هفت بیمار را نجات داد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه اعلام کرد: در هشتصد و سی امین عمل اهدای عضو از فرد مرگ مغزی در این دانشگاه اعضای شادروان 'مصطفی نعیم آبادی' که از بیمارستان

صاحب‌خبر - دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه اعلام کرد: در هشتصد و سی امین عمل اهدای عضو از فرد مرگ مغزی در این دانشگاه اعضای شادروان 'مصطفی نعیم آبادی' که از بیمارستان حکیم نیشابور معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
کلیه های این مرحوم به زنی 47 ساله و مردی 50 ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.
کبد مرحوم نعیم آبادی نیز در بیمارستان بوعلی سینای شیراز با اهدا به یک مرد 41 ساله ساکن اصفهان زندگی دوباره بخشید. قلب این بیمار مرگ مغزی هم در بیمارستان امام رضا(ع) به یک مرد 42 ساله ساکن مشهد پیوند زده شد.
قرنیه های مرحوم نعیم آبادی هم جهت پیوند به بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیاء(ص) مشهد و قسمتی از پوست روانشاد به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) این شهر جهت پیوند ارسال شد.
واحد پیوند اعضاء از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال 1380در این حوزه پزشکی فعال است.
3027/1858
انتهای پیام

نظر شما