شناسهٔ خبر: 30003992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تدوین پیش‌نویس قرارداد تحکیم روابط امنیتی ایران و آذربایجان

وزیر اطلاعات پس از دیدار با رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور ایران و جمهوری آذریجان پیش‌نویس قراردادی را در خصوص تحکیم روابط امنیتی دو کشور تدوین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، شامگاه جمعه (23 آذر) پس از دیدار با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان، گفت: تعامل بسیار خوبی بین سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور ایران و آذربایجان برقرار است.

وی که به باکو سفر کرده است، اظهار داشت: در طول پنج سال اخیر سرویس‌های امنیتی ایران و جمهوری آذربایجان روابط رو به گسترش، مثبت و سازنده‌ای داشتند که امنیت پایدار را برای هر دو کشور به ارمغان آورده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به مراودات گسترده میان مسئولان دو سرویس امنیتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، افزود: این دومین سفر من پس از تصدی پست وزارت اطلاعات به جمهوری آذربایجان است، روسای سرویس‌های امنیتی جمهوری آذربایجان نیز تاکنون چندین بار به ایران آمدند. در سطوح پایین‌تر نیز روسای سرویس‌های امنیت خارجی دو کشور به صورت مستمر با یکدیگر در ارتباط هستند.

حجت‌الاسلام علوی، با اشاره به اشتراکات تاریخی، مذهبی و زبانی بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: این اشتراکات باعث می‌شود که امنیت دو کشور نیز به یکدیگر گره بخورد و به همدیگر مرتبط شود، بر این اساس سرویس‌های امنیتی دو کشور می‌بایست در جهت ایجاد امنیت با یکدیگر همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: تعامل خوب سرویس‌های امنیتی بر روابط دو کشور در سایر جنبه‌ها نیز اثرگذار بوده و احیاناً اگر فراز و نشیب‌هایی در روابط به وجود آمده، سرویس‌های امنیتی سعی کردند، این مسائل را مدیریت کنند و از اینکه چالش‌ها و تنش‌های احتمالی تأثیر منفی بر مراودات دو کشور بگذارد، جلوگیری کردند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: تاکنون مقامات جمهوری آذربایجان با عقلانیت با مسائل برخورد کردند و بسیاری از مسائل را توانسته‌ایم حل کنیم.

حجت‌الاسلام علوی، در مورد محورهای همکاری مشترک سرویس‌های امنیتی دو کشور، اظهار داشت: مبارزه با تروریسم جهانی، جرائم سازمان یافته و مقابله با قاچاق مواد مخدر و تبادل اطلاعات بخش اصلی همکاری و روابط سرویس‌های اطلاعاتی دو کشور را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور ایران و جمهوری آذریجان پیش‌نویس قراردادی را در خصوص تحکیم روابط امنیتی دو کشور تدوین و آماده کرده‌اند که امیدواریم در این سفر این قرارداد امضا شود.

وزیر اطلاعات، مذاکرات با الهام علی اف را ثمر بخش عنوان کرد و گفت: ملاقات صمیمانه‌ای با رئیس‌جمهوری آذربایجان داشتیم و در مورد مسائل مختلف امنیتی با ایشان صحبت کردیم.

حجت‌الاسلام علوی افزود: در این دیدار ، پیام دکتر روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان که در آن تأکید شده "امنیت جمهوری آذربایجان و امنیت جمهوری اسلامی ایران از یکدیگر تفکیک ناپذیر است" را به ایشان رساندم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما