شناسهٔ خبر: 30003883 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ارزش اقتصادی جاده های ارتباطی ایلام 100 هزار میلیارد ریال است

به گزارش ایرنا، نورالله دلخواه روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: استان ایلام به لحاظ موقعیت جغرافیایی جزو استان‌های شاخص در حوزه راهداری است، بطوریکه پارسال

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، نورالله دلخواه روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: استان ایلام به لحاظ موقعیت جغرافیایی جزو استان‌های شاخص در حوزه راهداری است، بطوریکه پارسال بیش از چهار میلیون و 300 هزار تن کالا از مبداء ایلام به نقاط مختلف کشور حمل شد.
وی جا به جایی چهار میلیون و 500 هزار نفر مسافر از مبداء استان را از دیگر اقدامات سال گذشته این اداره کل دانست و افزود: هم اکنون 74 شرکت مسافربری در استان ایلام فعال و مشغول ارائه خدمت است.
دلخواه با اشاره به فعالیت اداره راهداری در سایر شهرستان ‌ها و استقرار و آمادگی نیروها در جاده‌های استان،‌ تاکید کرد: 320 راهدار در قالب 34 گروه با بیش از 220 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در جاده های استان اجرای طرح زمستانی را بر عهده دارند.
وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته گفت: نگهداری 25 کیلومتر راه، 2 هزار و 200 کیلومتر خط کشی جاده، نصب یک هزار و 700 مورد تابلو، اجرای 25 کیلومتر گاردریل و نیوجرسی و 85 کیلومتر روکش آسفالت از جمله اقدامات این اداره در سال گذشته بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از اصلاح 98 نقطه پرحادثه خیز در استان خبر داد و گفت: 62 نقطه کور نیز در جاده‌های ایلام حذف و بستر مناسب جهت تردد ایمن توام با آرامش برای شهروندان و مسافران جاده‌های ایلام فراهم شده است.
دلخواه به ظرفیت خاص پایانه مرزی مهران در چگونگی تردد زائران و کامیون های تجاری اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت این پایانه برای تردد تنها 20 هزار نفر زائر در نظر گرفته شده بود، این در حالیست که تنها در ایام اربعین امسال در یک شبانه روز بیش از 240 هزار نفر از مرز بدون کوچکترین مشکلی تردد کردند.
وی جابه جایی بیش از 12 برابر ظرفیت پایانه مرزی مهران را یکی از موفقیت‌های ناوگان حمل و نقل استان ایلام نام برد و تصریح کرد: یکی از رکودهای ماندگار در ایام اربعین ثبت تردد سه هزار و 100 اتوبوس در روز بوده است که با توجه به تعداد و ظرفیت موجود استان به 250 عدد قابل قیاس نیست.
وی با اشاره به نصب دوربین ها در سطح جاده‌های استان به شیوه هوشمند تحت کنترل، یادآور شد: 87 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان نصب شده است.
دلخواه با اشاره به کاهش تلفات جاده ای در استان در سال گذشته و امسال، گفت: طی سال های گذشته از استان های برتر در کاهش تلفات جاده ای بودیم چون رعایت توسط عامل انسانی انجام می شد.
دلخواه تنها راه چاره برای کاهش سوانح جاده ای را فرهنگ سازی دانست و افزود: دستگاه هایی که وظیفه فرهنگ سازی دارند باید با حمایت دولت و همکاری ملت این مهم را نهادینه کنند.
26 آذر تا اول دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.
3032/6119
انتهای پیام

نظر شما