شناسهٔ خبر: 30003776 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آخرین وضعیت ساخت انیمیشن «گل و زنبور»

انیمیشن کوتاه «گل و زنبور» با نگاه به تعامل فرهنگی با جهان، به کارگردانی امیرمسعود علمداری در مسیر تولید قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

امیرمسعود علمداری که کارگردانی انیمیشن «گل و زنبور» را در دست کارگردانی دارد درباره این تجربه گفت: این اثر با مخاطب جهانی و برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی در مدت زمان ۷ دقیقه‌ در چهار اپیزود ساخته می شود و نگاهی به یک اتفاق ساده دارد.

وی ادامه داد: فیلمنامه‌ای به قلم فاطمه داوودی از همکارانم به دستم رسید و نظرم را جلب کرد و تصمیم گرفتم تا آن را کارگردانی کنم.

علمداری با اشاره به اینکه موضوع اثر به یک اتفاق ساده اشاره دارد، توضیح داد: یک اتفاق توسط یک نقاش دیده می شود و سپس ماجراهایی در خیال او جان می‌گیرد. در هر اپیزود ماجرایی واقعی از دیدگاه‌های مختلف و مکتب‌های ادبی- هنری تعبیر می‌شود و قرار گرفتن تعابیر مختلف در کنار هم، ضمن نشان دادن نگاه‌های مختلف یا واگرایی‌های فرهنگی جهان، به همگرایی فرهنگی نیز اشاره دارد.

این نویسنده فیلمنامه گفت: امیدوارم در شرایط فعلی که کشور ما نیاز به تعامل فرهنگی با سایر کشورها دارد، طرح این دیدگاه جذاب و قابل تامل باشد.

وی افزود: مراحل پیش تولید این اثر تمام شده و هم اکنون در مرحله تولید قرار دارد و طبق زمان‌بندی مقرر ساخت این اثر طی امسال به پایان خواهد رسید.

علمداری در پایان گفت: در تولید «گل و زنبور» از طراحی‌هایی به سبک‌های اکسپرسیونیسم، رمانتیسم و مینیاتور استفاده شده و تکنیک‌های مختلفی از جمله دوبعدی، سه بعدی، زنده و تلفیقی به کار رفته است. این اثر با شیوه انیمیشن کاغذی (پیپر) کاملا سنتی و با نقاشی‌هایی اثر دست هنرمندان تولید می‌شود.

فاطمه داوودی، مانی وطن‌دوست، علیرضا قنبری، ایمان خانچی، نوروز عباسی، راحله قاسمی نسب، از جمله هنرمندانی هستند که تاکنون در این اثر همکاری داشته‌اند.

 

نظر شما