شناسهٔ خبر: 30003766 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

با حضور مسئولان بورس؛

ابزار جدید معاملاتی قراردادهای آتی سبد سهام رونمایی شد

ابزاری جدیدی به نام ابزار معاملات قراردادهای آتی سبد سهام که امکان سودآوری در زمان منفی بودن شاخص کل بورس را به معامله گران می‌دهد، رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در مراسمی که صبح امروز با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه در سالن همایش‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه برگزار شد، از ابزار معاملات قراردادهای آتی سبد سهام رونمایی شد.

در این مراسم شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران و مدیرعامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها حضور داشتند.

یکی از مزیت‌های ابزار معاملات قراردادهای آتی سهام این است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند در شرایطی که بازار سهام منفی شده و شاخص کاهش پیداکرده است، بازهم سود دریافت کنند.

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران با اشاره به ویژگی‌های این ابزار جدید مالی در بازار سهام تصریح کرد: در جهان ابزار معاملاتی قراردادهای آتی سبد سهام یا ابزار آتی شاخص یکی از چهار ابزار پر معامله و پراستفاده است.

وی با اشاره به افرادی که در تهیه این ابزار مالی کمک کرده‌اند، گفت: از همه‌کسانی که به‌خاطر ارائه ابزارهای جدید برای گسترش بازار و به‌روز بودن بازار سهام  تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/4092/4083/خ

 

نظر شما