شناسهٔ خبر: 30003421 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری تئاتر/25آذر97

پایان همایش برگزیدگان تئاتر استان‌ها/ توضیح درباره بلیت‌های یک میلیونی

120 هنرمند منتخب استان‌های تئاتر در همایش برگزیدگان فجر دوره‌های آموزشی خود را سپری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، آخرین روز برگزاری همایش برگزیدگان تئاتر استان‌ها روز گذشته با پرسش و پاسخ با موضوع «نمایشنامه نویسی در ایران» با حضور محمدچرم شیر در هتل باباطاهر تهران برگزار شد. چرم‌شیر دراین نشست عنوان کرد: امروزه تئاتر ما تبدیل به یک تئاتر بی ماهیت و بی‌دانش شده و این با ذات تئاتر در تضاد است.

وی در ادامه افزود: باور به اینکه چشمه‌ای ذاتی از خلاقیت در وجود افراد مستعد جاری است که تمام عمر از آن می‌نوشند، فریبی بیش نیست؛ هر هنرمندی نیازمند تلاش، سواد و دانش است و باید این دانش را با پوست و استخوان لمس کند. مثالی در نویسندگی هست که برای این که یک صفحه بنویسید باید ۲۰ صفحه بخوانید اما اکنون شاهدیم صفحات زیادی بدون پشتوانه مطالعه‌ای نوشته می‌شوند.

چرمشیر افزود: تئاتر سردمدار و جلودار اجتماع است و ذاتش حرکت دادن جامعه رو به جلو است.

به گزارش فار‌س، ۱۲۰ هنرمند منتخب،  در طول این همایش مجموعا ۸۰ ساعت کلاس آموزشى را با موضوعات «ایده تا اجرا» زیرنظر آرنو لبل روژو، «تمرینات تخصصى بازیگرى» با تدریس صدرالدین زاهد، «کارگاه مهارت هاى شخصى بازیگرى» زیر نظر ژان فرانسیس دوسین، «کارگاه فرایندخلاق با مواد بازیافتى» به سرپرستى جانى آلن را سپرى کردند.

همچنین در طول همایش چند نشست تخصصى با موضوعات «سیاست‌گذارى‌هاى انجمن‌هاى هنرهاى نمایشى»، باحضور حمید نیلى، «شرایط و ویژگى‌هاى حضور بین المللى گروه‌هاى تئاترى ایران» به سرپرستى سعید اسدى، «روابط عمومى و درگاه‌هاى ارتباطى» باحضور محسن حسن زاده و اکبر عبدالعلى زاده، «بدن، زمان و فضا در هنر نو» به سرپرستى امید هاشمى و «نمایشنامه نویسى گذشته، حال و آینده» با حضور محمد چرم شیر نیز برگزارشد که با استقبال خوب شرکت کنندگان روبرو شد.

تماشاى دو نمایش «خانه برناردا آلبا» و «شاه لیر» از دیگر برنامه‌هاى این همایش بود.

در ضمن شهرام کرمى مدیرکل هنرهاى نمایشى، نادربرهانى مرند، دبیر سى و هفتمین جشنواره بین المللى تئاتر فجر، اتابک نادرى،‌مدیر امور شهرستان‌ها، هر شب در محل اقامت هنرمندان حاضر بودند تا به خواسته‌هاى آنان رسیدگى کنند.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند ۱۳۹۷ با دبیری نادر برهانی مرند برگزار خواهد شد.

*آغاز به کار عرضه نمایش‌های دانشجویی «امکان»

نمایش‌های دانشجویی با عنوان «امکان» امروز با حضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی ، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ، مدیر عامل خانه هنرمندان ، مدیران تالارهای نمایشی و تهیه کنندگان تئاتر در خانه هنرمندان عرضه شدند.

این برنامه قرار است طی روزهای یکشنبه ، دوشنبه و چهارشنبه هفته جاری از ۱۰ صبح تا ۱۷ برگزار می‌شود.

*«زنِ نیکِ ایالتِ سِچُوان» با عبدالرضا اکبری به تماشاخانه مهر می‌آید

نمایش «زنِ نیکِ ایالتِ سِچُوان» کاری از عبدالرضا اکبری با موضوعی خانوادگی و سبک کمدی و موزیکال از ۲۷ آذر اجراهای خود را در تماشاخانه مهر آغاز می‌کند.

اکبری که پیش از این نیز نمایش «درخونگاه» را سال گذشته در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه برده بود، این‌بار با یک نمایش از برتولت برشت میزبان علاقه‌مندان نمایش‌های خود می‌شود.

«زنِ نیکِ ایالتِ سِچُوان» نمایشی خانوادگی به سبک کمدی، اجتماعی و موزیکال است. این نمایش روایت یک زن گلفروش در محله‌ای فقیر نشین از ایالتِ سِچُوان است.  در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «چند تن از مقامات ایالت سچوان به یک محله فقیرنشین می‌روند و در مواجهه با آدم‌ها درمی‌یابند که مهر و محبت و نیکی از میان آن‌ها پر کشیده است. تنها کسی که به آن‌ها کمک می‌کند زن گلفروش محله است. آن‌ها در ازای این کار اندکی پول به او می‌دهند تا مغازه راه‌اندازی کند و به نیکی‌هایش ادامه دهد اما سیل آواره‌های دور و نزدیک او را به عرصه ورشکستگی می‌کشاند.»

در این نمایش محمود راسخفر، پندار اکبری، فریبا دستوار، امیرحسین انصافی، میلاد رمضانی، رامین مسیبی، شکوفه حیدریان، عرفان اکبری، فاطمه نوری، نازنین تبریزی، مینا خدابخشی، اهورا پوراسکندریان، صدرا معمر، مبین دودانگی، میلاد صفوی، سجاد قربانی، امیرحسین مصدق و حسام رنجبر به عنوان بازیگران اصلی حضور دارند. همچنین ترمه منصوری، ترلان منصوری و آروین عباسی هنرمندان خردسال این نمایش هستند.

نمایش «زنِ نیکِ ایالتِ سِچُوان» کاری از عبدالرضا اکبری ۲۷ آذر تا ۲۰ دی هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، روی صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

* توضیح درباره فروش بلیت­‌های یک میلیونی «هفت شهر عشق»

نمایش «هفت شهر عشق» با بازی محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، اندیشه فولادوند، ابوالفضل پورعرب، نسیم ادبی، محمد ساربان، افسانه پاکرو و پانته آ بهرام که قرار بود در تاریخ ۲، ۳ و۴ دی ماه در سالن وزارت کشور روی صحنه برود، برای سه شب دیگر تمدید شد.

تاریخ های جدید این برنامه به ترتیب ۶، ۷ و ۸ دیماه اعلام شده اند و بلیت فروشی این سه شب از فردا (دوشنبه ۲۶ آذر) آغاز خواهد شد. در این بین فروش بلیت‌های VIP این اُپرانمایش با قیمت یک میلیون تومان در برخی سایت‌های اینترنتی حواشی زیادی ایجاد کرده است.

علی آقایی نسب تهیه کننده برنامه در توضیح این اتفاق گفت: متاسفانه ظاهرا نظارتی برای این قبیل بازار سیاه بلیت و سودجویی برخی افراد نیست و چندین بار هم پیگری کردیم که از روی آن سایت ها این آگهی های عجیب حذف شوند ولی این اتفاق نیفتاد. شخصاً چندین بار تماس گرفتم ولی هیچ اهمیتی ظاهرا برای این دوستان نداشت و باید پیگیری حقوقی اتفاق بیفتد.

سالار عقیلی، روزبه بمانی و روزبه نعمت اللهی خواننده‌های این اُپرانمایش هستند. نویسنده و کارگردان این اثر «محمد عبدی زاده» است و منصور دانشور نیز آهنگسازی و خلق این اثر را بر عهده داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما