شناسهٔ خبر: 30003387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار ایلام خبر داد:

تردد ۲.۵ میلیون نفر از مرز مهران/ تأکید بر مشارکت مردم برای ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد

استاندار ایلام، گفت: در ایام اربعین حسینی، یکی از حماسه‌های بزرگ دینی در کشور روی داد و حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرز مهران در ایام اربعین حسینی تردد داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، در آیین اختتامیه جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی، بابیان اینکه در سال 97 باوجودی اینکه میزان تردد زوار اربعین حسینی نسبت به سال قبل حدود 400 هزار نفر کاهش داشت، افزود: اما بااین‌وجود استان ایلام میزبان و محل تردد 61 درصد زوار اربعین حسینی در سال جاری بود و بیش از دو میلیون نفر در ایام اربعین حسینی از مرز مهران تردد کردند و یک حرکت عاشقانه از نوع عشق به اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) در استان ایلام موج می‌زد.

 

استاندار ایلام، یادآور شد:8800 انواع وسایل خودرو مجوز خروج از مرز عراق داشتند که این امر هم مشکلاتی برای استان ایجاد کرد که با هماهنگی‌های لازم این مشکل در استان نیز مرتفع شد و عشق و علاقه به اهل‌بیت (ع) هیچ خدشه‌ای در این حرکت عظیم وارد نکرد.

 

سلیمانی دشتکی، گفت: در ایام اربعین حسینی، یکی از حماسه‌های بزرگ دینی، اجتماعی و مذهبی در کشور روی داد و بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران در هنگام رفت و بیش از این نیز در مسیر برگشت از مرز مهران تردد کردند و درمجموع حدود ۲ میلیون و 500 هزار نفر از مرز مهران در ایام اربعین حسینی تردد داشتند.

 

وی، با تأکید بر اینکه حدود 5 میلیون نفر در سال از استان ایلام از طریق مرز مهران تردد می‌کنند، ابراز کرد: همچنین از کشور عراق حدود دو میلیون نفر از مرز مهران به‌منظور زیارت امام رضا (ع) وارد کشور می‌شوند و این امر اهمیت استان ایلام و مرز مهران را دوچندان می‌کند.

 

استاندار ایلام، بیان کرد: یک حرکت بسیار ارزشمند که سوی مقام معظم رهبری انجام‌شده اختصاص زمین در اطراف حرم برای اسکان اقشار ضعیف بوده است و برای استان ایلام این زمین اختصاص‌یافته است و امید است به‌زودی شاهد باشیم که زائرسرای بسیار مناسبی برای مردم استان ایلام ساخته شود.

 

قاسم سلیمانی دشتکی، یادآور شد: مردم استان در حد توان در این امر خیر خداپسندانه و بسیار ارزشمند مشارکت داشته و در این کار بزرگ سهیم شوند، آثار و برکاتی که امام رضا (ع) در ایران برجای گذاشت بسیار فراوان است و ایران را بانام امام رضا (ع) می‌شناسند.

 

وی، تصریح کرد: اثر وجودی امام رضا (ع) ترویج دین، ولایت، امامت و در مناظره علمی در سراسر کشور ایران اسلامی بود که با تمام شاخصین ادیان مختلف مناظره کردند و در این مناظرات همواره غلبه با امام رضا (ع) بود و همان افراد مرید و پیرو امام رضا (ع) می‌شدند، دیالوگ و گفتمان بین دین‌داران یک بحث رایج شده بوده و در آن زمان علم دینی، اجتماعی و فرهنگی به اوج خود رسید و این امر با خاطر همین مناظراتی که امام با شاخصین ادیان مختلف داشت.

 

استاندار ایلام در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی، جشنواره بسیار ارزشمندی است که می‌تواند در ترویج مبانی امامت و ولایت مؤثر باشد و باید این جشنواره را به فضای اینترنت و فضای جوانان متصل کرد که تأثیر بسیار ارزشمندی خواهد داشت.

 

نظر شما