شناسهٔ خبر: 30003293 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برنامه سوم توسعه شهری تا بهمن باید تکمیل شود

رییس شورای شهر تهران با اشاره به تاخیر ایجاد شده در ارایه برنامه سوم شهر تهران گفت: برنامه سوم توسعه شهری تا بهمن ماه باید تکمیل شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی» امروز (یکشنبه 25 آذر) در صد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) گفت: امام یازدهم شیعیان که به دلیل حصر در یک منطقه نظامی زندانی شدند به عسکر مترادف لشکر مشهور است، هفت سال امامت شیعه را بر عهده داشتند و در این زمان تحت فشار بودند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حکومت وقت، غالیان شیعه و شیعیان تندرو و روش اعتدالی و مبتنی بر تفکر و آگاهی بخشی امام یازدهم را مورد حمله قرار می دادند، خاطرنشان کرد: حکومت وقت از ارتباط مردم با امام حسن عسکری نگران بود و این ارتباطات را محدود می کرد.

 

وی افزود: غالیان یا غلوکنندگان شیعه با زیاده روی در مدح و دادن نسبت های الهی و فراتر از حد بشر به امامان شیعه باعث ایجاد انحراف عقیدتی در جامعه می شدند و نیروهای تندروی شیعه با قیام مسلحانه و خشونت به مبارزه با حکومت می پرداختند در حالی که روش امامان آگاهی بخشی و مبارزه نرم و فکری با ظلم بود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دستاوردهای امام حسن عسکری (ع) در هفت سال امامت خویش گفت: امام یازدهم جامعه را برای دوران غیبت آماده کرد و شبکه وکلای شیعه و ایجاد سیستم ارتباطات امن و معتبر بین امام و شیعیان در دوران غیبت صغری و اولیه امام عصر در این دوره استفاده شد و این سیستم را تکمیل نمود.

 

هاشمی با بیان اینکه حفظ میانه روی و اعتدال در عقاید و باورها درس مهمی بود که امام حسن عسکری به شیعیان داد و افزود: حفظ حریت و آزادگی در برابر ظلم، حفظ صلح طلبی و فاصله گرفتن از رفتارهای خشونت آمیز در عمل ثمره این رویکرد میانه روی و اعتدالی است که امیدواریم سرلوحه فعالیت ما نیز قرار بگیرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به روز پژوهش گفت: کم توجهی به پژوهش و تحقیق قبل از هر اقدام عملی یکی از مشکلات کشورهای در حال توسعه است.

 

وی افزود: حمایت عملی از پژوهشگران کاربردی کردن پژوهش ها و توجه به نتایج پژوهش و تصمیم گیری ها سه نیاز جدی مدیریت شهری است.

 

هاشمی تاکید کرد: برنامه ریزی و تصمیم گیری های درازمدت و راهبردی موضوع مهمی است که باید در آنها به مقوله پژوهش توجه کنیم.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ویراست ریاست دوم برنامه سوم توسعه شهر تهران گفت: کمیسیون های تخصصی شورا باید با رویکرد علمی و پژوهشی و نه سلیقه ای و سیاسی این برنامه را بررسی کنند و در سطح برنامه قابل اجرا تصویب کنند.

 

وی در خصوص تاخیر ایجاد شده در بررسی برنامه سوم شهر تهران گفت: به دلیل تغییرات مدیریت شهری که با آن مواجه بودیم بررسی برنامه سوم شهرداری تهران به تاخیر افتاد.

 

رییس شورای شهر تهران با اشاره به ویراست دوم احکام برنامه توسط شهردار تهران گفت: منتظر هستیم تا سایر اسناد برنامه شامل چشم انداز، استراتژی، اهداف، منابع و مصارف به زودی در اختیار شورا قرار گیرد تا امکان بررسی برنامه فراهم شود.

 

هاشمی افزود: برای تسریع در بررسی و آماده سازی برنامه سوم و جبران تاخیری که تغییرات مدیریت شهری در آن ایجاد کرده است باید ستاد تدوین برنامه با مشارکت معاونت برنامه ریزی شهرداری و کمیسیون های تخصصی شورا تشکیل شود و با فعالیت فشرده برنامه سوم را تا بهمن ماه نهایی کرده و به شورا ارایه کنند.

نظر شما