شناسهٔ خبر: 30002929 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

برگزاری مراسم جشن عبادت دانش آموزان مرکز استان؛

بهار بندگی 750 دانش آموز دختر در هفته قرآن، عترت و نماز

مراسم جشن تکلیف ۷۵۰ دانش آموز دختر ناحیه ۲ ساری به مناسبت هفته «قرآن، عترت و نماز» صبح امروز در حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش مازندران؛ این مراسم با حضور نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، شعبانی معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران، حجت الاسلام راستگو استاد برجسته کشوری، محمدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری، معلمان ومدیران مدارس ناحیه ۲ و دانش آموزان دختر پایه سوم تعدادی از مدارس ناحیه ۲ ساری برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما دختران سرمایه های سرشار از شادی این مملکت هستید و باید خوشحال باشید که زودتر از پسرها مهمان خدا شده و مورد توجه ویژه و خاص خداوند قرار می‌گیرید. این نعمتی است که باید قدر آنرا بدانید.

«عسکری نیکزاد» با بیان اینکه مراسم جشن تکلیف اولین بار در قرن هفتم توسط سیدبن طاووس برای فرزندش برگزار شد، افزود: با الهام از آن رویداد، چنین برنامه‌ای با رویکرد دینی و آموزشی برای دانش‌آموزان اجرا می شود. این برنامه آغاز قدم نهادن در راهی است که دانش آموزان دین‌ خود را کامل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دانش‌آموزان از این پس فرایض دینی و آنچه را خداوند واجب کرده انجام می‌دهند، تصریح کرد: شما دانش‌آموزان باید به شناخت خداوند، ائمه و مسائل دینی و اخلاقی بپردازید. امروز، روزی فراموش نشدنی برای دانش‌آموزان و حتی خانواده‌هایشان است و از امروز نماز واجب می شود.

وی با بیان اینکه نماز سبب شروع نور معرفت و شناخت در شما عزیزان می شود،گفت: شما فرشته‌هایی با قلبی سرشار از شادی و پاکی هستید و امیدوارم زندگیتان سرشار از سعادت و خوشبختی باشد.

نیکزاد با تأکید بر اینکه مدرسه فقط مکان آموزش کتاب نیست، خاطرنشان کرد: مدرسه مکانی برای تعلیم و تربیت است و دانش‌آموزان باید آموزش‌های دینی را نیز در کنار آموزش‌های تحصیلی داشته باشند که در این زمینه نمازخانه و کتابخانه در مدارس اهمیت بالایی دارند. امیدوارم همکاران ما تمام تلاش خود را برای آموزش‌های دینی و تربیتی دانش‌آموزان در کنار آموزش‌های درسی انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز هفته قرآن، عترت و نماز  و اهمیت آن گفت: سعی کردیم برنامه های متعددی را در این بخش‌ها داشته باشیم که از جمله آنها برگزاری مراسم جشن تکلیف یا جشن عبادت برای دانش آموزان است.

«محمد شعبانی» با بیان اینکه اهمیت اصلی در اجرا و استمرار برنامه های دینی و مذهبی در مدارس است، افزود: نمازخانه در مدارس بسیار اهمیت دارد که در این راستا امسال ۵۰ نمازخانه مستقل در استان احداث کردیم و نیاز به ۵۰۰ نمازخانه مستقل داریم. این بسیار اهمیت دارد که نمازخانه‌های کلاسی را به نمازخانههای مستقل تبدیل کنیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: بهترین و زیباترین مکان در مدارس باید برای نمازخانه ها اختصاص داده شود.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری ضمن ابراز خرسندی از برپایی چنین مراسمی با موضوع نماز و قرآن گفت: فرزندان ما آینده سازان این مرز و بوم هستند پس هر هزینه ای برای آنان سرمایه‌گذاری برای کشور است،. به ویژه این سرمایه‌گذاری برای فرایض دینی و برپایی نماز بسیار مهم است و باید استمرار داشته باشد.

«ام‌البنین محمدی» با بیان اینکه زنگ نماز جزو زمان های آموزشی در مدارس به شمار می‌آید به دانش آموزان تاکید کرد: فرزندان ما که اکنون به سن تکلیف رسیده اند باید بیشتر به اعمال دینی بپردازند و واجبات و محارمات خود را بجا بیاورند.

نظر شما