شناسهٔ خبر: 30002594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار تهران:

زمینه راهبری اجتماعی دانش آموزان در پایتخت فراهم شود

تهران- ایرنا- شهردار تهران حضور همه شهروندان بویژه نوجوانان و جوانان را در عرصه های اجتماعی مهم توصیف و تاکید کرد که باید زمینه راهبری اجتماعی دانش آموزان در پایتخت بیش از گذشته فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیروز حناچی روز یکشنبه در بیستمین آیین تنفیذ حکم شهرداران مدارس با اشاره به اینکه حضور در عرصه های اجتماعی برای دانش آموزان و جامعه اثرگذار است ادامه داد: میزان مشارکت و حساسیت نسبت به محیط، خانواده و فضای زندگی بسیار تاثیرگذار است.
وی خطاب به شهرداران مدرسه گفت: باید با داشتن ابتکار عمل و کارهای خلاقانه بهتر از قبل این مسیر را پیش ببرید.
حناچی از همکاران خود در شهرداری تهران برای ایجاد زمینه مشارکت و راهبری اجتماعی دانش آموزان تشکر کرد.
به گفته وی انتخاب شهردار مدرسه مقدمات تجربه و حضور در عرصه های اجتماعی را برای دانش اموزان فراهم می کند.
شهردار تهران با بیان اینکه امروز معلول کسی نیست که روی ویلچر قرار دارد خاطرنشان کرد: اگر فردی بدن سالم داشته باشند اما نتواند در عرصه اجتماعی حضور پیدا کند معلول است.
حناچی ادامه داد: بنابراین شهرداران مدارس از انجام مسئولیت اجتماعی فراتر رفته و در عرصه معلولیت نیز ورود پیدا می کنند.
وی یادآور شد: در دانشگاه های معتبر جهان حدود 50 مورد برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته می شود که شاید پنج مورد آن مربوط به سابقه تحصیلی بوده و بخش زیادی از آن در ارتباط با حضور در عرصه های اجتماعی است.
وی اظهارداشت: من هر چه از دوران مدرسه، دانشگاه و پس از آن دارم مربوط به حضور در این عرصه ها است.
به گزارش ایرنا ولی الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران نیز در این آیین با بیان اینکه طرح شهردار مدرسه از جمله طرح های خوب شهرداری است گفت: این طرح طی 2 دهه در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود به سمتی حرکت کنیم که در سال های آینده این طرح در تمامی مدارس به منظور داشتن یک شهر خوب و در دسترس همگان اجرا شود.
همچنین شهردار تهران پس از این آیین به جلسه با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رفت.
وی در خصوص این جلسه به خبرنگاران گفت: این جلسه در راستای تفاهم نامه شهرداری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه استفاده از شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوین برگزار می شود.
تهرام/9353/ 1539

نظر شما