شناسهٔ خبر: 30002177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

مردم در ساخت زائرسرای ایلامی ها در مشهد مشارکت کنند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام بر مشارکت مردم در ساخت و تکمیل زائرسرای ایلامی ها در مشهد مقدس تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در اختتامیه هفتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی افزود: کار ساخت زائرسرا برای اسکان زائران استان های مختلف کشور به دستور مقام معظم رهبری و با اهدا زمین رایگان به استان ها آغاز شده است.
وی ادامه داد: روند ساخت زائرسرای ایلامی ها در مشهد تاکنون بخوبی پیش نرفته بود که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند شتاب گرفته است.
به گفته استاندار ایلام، این مجموعه اکنون در مرحله اسکلت سازی است و تکمیل هرچه سریع تر آن نیازمند مشارکت و کمک های مردمی است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به وجود پر برکت امام هشتم شیعیان در ایران اسلامی گفت: تاثیر حضور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در کشورمان موجب ترویج بیش از پیش دین مبین اسلام، امامت، ولایت، مناظره علمی با شخصیت های مختلف و ... شده است.
وی برگزاری جشنواره رضوی را موجب تولید آثار علمی مرتبط با امام رضا (ع) و تقویت مبانی دینی در جامعه دانست و یادآور شدت: این جشنواره باید به فضای مجازی نظیر وبلاگ نویسی سوق داده شود.
استاندار ایلام همچنین اظهار کرد: شور و ارادت به امامان معصوم بویژه در ایلامی که 100 درصد مردم آن شیعه هستند به جزیی از زندگی مردم تبدیل شده است.
وی با اشاره به حماسه اربعین حسینی گفت: پیاده روی اربعین حرکت عاشقانه و نمایشی از ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت است که سال به سال به شکوه آن افزوده می شود.
این آیین با حضور مسوولان محلی و اقشار مختلف مردم در مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام در حال برگزاری است.
7171/6119

نظر شما