شناسهٔ خبر: 30001351 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

احسان روزبهانی:

فدراسیون نهایت کم‌لطفی را انجام داد/ عدم اهمیت بوکس برای آقایان

ملی‌پوش بوکس ایران گفت: متأسفانه سال‌هاست بوکس با بی‌نظمی و کمبود امکانات و بی‌توجهی همراه است و این رشته برای آقایان مهم نیست.

صاحب‌خبر -

احسان روزبهانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره وضعیت جسمانی‌ پس از عمل جراحی‌اش و شروع تمرینات گفت: خدا را شکر وضعیت خوبی دارم، تمرینات بوکس را دو هفته‌‌ای است که شروع کرده‌ام البته تمرینات هوازی و بدنسازی را پس از سه هفته آغاز کردم. امیدوارم بتوانم به شرایط ایده‌آل برسم. همه تلاشم را به کار می‌گیرم که دوباره در رینگ خودم را ثابت کنم و حتم دارم که در آینده نزدیک هم این اتفاق می‌افتد. 

وی در خصوص وضعیت بوکس در ایران گفت: متأسفانه بوکس برای آقایان مهم نیست و به نظرم این بی‌نظمی‌هایی که در این رشته می‌بینیم کاملاً طبیعی است و بوکس ایران همیشه با این مسائل درگیر است و گویا هیچ‌‌‌ زمانی هم قرار نیست بهبود پیدا کند. در رقابت‌های قهرمانی کشور، مسابقات از ساعت 9 صبح آغاز و تا ساعت 4 صبح ادامه داشته است که به نظرم یک فیلم سینمایی است. به هر حال همانطور که گفتم این مسائل همیشه در بوکس ایران بوده و است و گویا ورزشکاران این رشته و بوکس  برای هیچ‌کس اهمیتی ندارد. 

ملی‌پوش بوکس ایران در خصوص رقابت‌های قهرمانی کشور و نارضایتی کادرفنی از سطح فنی مسابقات گفت: من در این مسابقات حضور نداشتم. فدراسیون کم‌لطفی کرد و هیچ دعوتی از من صورت نگرفت تا در این رقابت‌ها حضور داشته باشم البته به این مسائل توجهی نمی‌کنم و برای من مهم نیست. اما اگر احدی و دیگر بزرگان بوکس از سطح این رقابت‌ها ناراضی بودند موضوع عجیبی نیست. وقتی بوکسورها هیچ انگیزه‌ای ندارند و می‌دانند در این رشته امکاناتی ندارند و حقوقی هم به آنها داده نمی‌شود طبیعی است که با این شرایط آنها هم انگیزه‌ای برای خوب کار کردن ندارند. 

روزبهانی در ادامه صحبت‌هایش به نصب بنر علی‌اکبری در رقابت‌های قهرمانی کشور اشاره کرد و گفت: علی‌اکبری از قهرمانان کشور ماست و خیلی خوب است که برای انگیزه دادن به بوکسورها عکس او را در سالن زده‌اند، اما در رشته بوکس ما قهرمانان بزرگی داریم. به نظرم نصب بنر علی‌اکبری در سالن مسابقات مثل این است که عکس فوتبالیست را در سالن کشتی نصب کنیم. این دو موضوع هیچ ربطی به هم ندارند ولی آقایان این طور صلاح دیدند. 

ملی‌پوش بوکس ایران در خصوص حضورش در اردوی تیم ملی اظهار کرد: اول از همه باید ببینیم اردوی تیم ملی برگزار می‌شود یا خیر. در حال حاضر چندین ماه است که اردوی تیم ملی تعطیل است و من نمی‌دانم با چه امکاناتی قرار است اردوی تیم ملی برگزار شود‌، وزنه‌های سالن تمرین برای سال 86 است و من واقعاً نمی‌دانم قرار است با چه امکاناتی اردوی تیم ملی را برگزار کنند. به هر حال شرایط همین است و سال‌هاست که وضع همین بوده است. مجموعه فدراسیون تغییر کرد و حالا باید ببینیم به وعده‌‌ها عمل می‌کنند یا خیر. تاکنون که وضعیت ما هیچ‌‌ فرقی با گذشته نکرده است. 

روزبهانی در پایان در خصوص حذف بوکس از المپیک گفت: من نمی‌دانم این شایعه از کجا مطرح شد، اما مطمئن باشید چنین اتفاقی نمی‌افتد. بوکس و دوومیدانی نخستین رشته‌های المپیکی هستند و هیچ زمانی امکان ندارد این رشته در المپیک حذف شود. در مسابقات المپیک سالن رقابت‌های بوکس مملو از تماشاگر است و بلیت آن بالاست. این رشته در خیلی از کشورها محبوبیت بالایی دارد و مطمئن باشید حذف بوکس از المپیک شایعه است و چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/4051/4057/پ

 

نظر شما