شناسهٔ خبر: 30000750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شناسایی و مسدود شدن بیش از ۱۸۰۰ کارت سوخت

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس از شناسایی، ابطال و مسدود شدن بیش از ۱۸۰۰ کارت سوخت مهاجر و غیر مجاز از تیرماه سال جاری در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

امیر بنی کریمی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ از شناسایی ابطال و مسدود شدن بیش از ۱۸۰۰ کارت سوخت مهاجر و غیر مجاز از تیرماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: هدف اصلی سودجویان استفاده از این کارت‌ها و عرضه خارج از خارج از شبکه و قاچاق نفت و گاز و گازوئیل به کشور‌های همسایه بوده است.

وی افزود: فرایند مراقبت و بازرسی و پایش روزانه از مجاری عرضه توسط کارکنان خدوم و پرتلاش نقش به سزایی در کاهش و جلوگیری از قاچاق سوخت در سطح استان داشته است.

بنی کریمی، سوخت رسانی به موقع کنترل و نظارت بیشتر بر مجاری عرضه در سطح نواحی و منطقه را از اولویت‌های این شرکت برشمرد و تصریح کرد: توزیع نفت سفید در مناطق سرد سردسیر و صبور استان به موقع و قبل از شروع فصل سرما و بارش‌های زمستانی آغاز شده است و در این خصوص ذخیره سازی مناسب انجام شده است و هیچگونه مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد و مصرف کنندگان می‌تواند با ارائه کالا برگ برگ سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

توزیع بیش از ۲ میلیارد فرآورده‌های نفتی در استان فارس

مدیر منطقه فارس از تامین و توزیع بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان خبر داد و گفت: این مهم با همکاری و تلاش همکاران رانندگان نفتکش، شرکت‌های حمل و نقل و مجاری عرضه تحقق یافته و روند سوخت‌رسانی به نحوی مطلوب و روان در حال انجام است.

وی افزود: در این هشت ماه سهم فرآورده بنزین یک میلیارد و ۴۰۵ میلیون لیتر بوده است و در استان فارس به طور میانگین روزانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بنزین توزیع و مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد رشد دارد.

بنی کریمی همچنین میزان مصرف بنزین در شهرستان شیراز را حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز عنوان کرد و ادامه داد: افزایش سفر‌های استانی و تقاضای بیش از حد مورد نیاز خودرو‌ها در ماه‌های گذشته و خصوصا فصل تابستان از جمله عوامل افزایش مصرف این فراورده است.

فارس سومین مصرف کننده فرآورده‌های نفتی در کشور 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان این مطلب که استان فارس به لحاظ میزان مصرف در رتبه سوم کشور قرار دارد، بیان کرد: مجموع نفت گاز مصرف شده در بخش‌های مختلف کشاورزی حمل و نقل صنعت نیروگاه‌ها در هشت ماهه اول سال بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

وی، بیشترین میزان مصرف فرآورده نفت و گاز را مربوط به بخش حمل و نقل با ۶۵ درصد اعلام کرد و اظهار کرد: بخش‌های کشاورزی و صنعت به ترتیب ۱۸.۷ درصد را به خود اختصاص دادند و ۱۰ درصد باقیمانده در سایر بخش‌ها از جمله نیروگاه‌ها و اصناف مصرف شده است.

مدیر منطقه فارس، بیشترین میزان مصرف فرآورده نفت گاز را مربوط به بخش حمل و نقل با ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: بخش‌های کشاورزی و صنعت به ترتیب ۷ درصد را به خود اختصاص دارد و ۱۰ درصد باقیمانده در سایر بخش‌ها از جمله نیروگاه‌ها و اصناف مصرف شده است.

روند سوخت رسانی در استان بدون هیچگونه مشکلی در حال انجام است

بنی کریمی با بیان این موضوع که روند سوخت رسانی در استان بدون هیچگونه مشکلی در حال انجام است، گفت: روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان فارس تامین و توزیع می‌شود که این مهم از طریق ۲۷۷ بار مجاری عرضه و ۱۴۳ با جایگاه سی ان جی در استان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در هشت ماه گذشته سال جاری بیش از ۴۷ میلیون لیتر سوخت هوایی به پرواز‌های داخلی و خارجی تحویل داده شده که تغییر چندانی نسبت به سال قبل نداشته‌ایم.

بنی کریمی همچنین میانگین مصرف روزانه فرآورده‌های نفتی نفت سفید و نفت کوره در این مدت ۱۸ ماه را به ترتیب ۱۶۷ هزار و ۲۸۵ لیتر اعلام کرد و گفت: بهره‌مندی و استفاده خانوار‌ها و سرمایه از گاز طبیعی منجر به کاهش ۱۶ و ۴۰ درصدی مصرف این فراورده‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد از جایگاه‌های سی ان جی منطقه فعال بوده و به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی به بیش از یک سال ۲۰۰ هزار خودرو در استان سوخت رسانی می‌شود که با احتساب این میزان در مجموع ۸ ماهه طی شده سال جاری حدود ۳۳۰ میلیون لیتر بنزین صرفه‌جویی شده است.

بنی کریمی ادامه داد: در اجرای برنامه‌های کنترلی و نظارتی شرکت در خصوص پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و جلوگیری از قاچاق فرآورده هماهنگی‌های لازم بین نواحی و واحد‌های ستاد و ارگان‌های نظارتی ذیربط در خصوص کنترل و نظارت بیشتر بر جایگاه‌ها مصرف کنندگان عمده و جذب پذیرفته است.

او تأکید کرد: بازرسان با حضور مستمر در موادی عرضه به طور مستمر در حال بررسی و کنترل بر زنجیره عرضه سوخت در استان هستند و با تخلف‌های احتمالی در این زنجیره شدیداً برخورد خواهند کرد و شماره تلفن ۰۹۶۲۷ در همین راستا به طور ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات انتقادات و پیشنهادات مردم در زمینه عملکرد جایگاه‌ها و سایر بخش‌های توزیع است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس، به افزایش نرخ دلار و اختلاف قیمت انواع سوخت در داخل و کشور‌های همسایه در ماه‌های اخیر را از علت‌های اصلی روند عرضه خارج از شبکه و قاچاق برشمرد و بیان کرد: در همین راستا تیم‌های نظارتی و کنترلی شبکه ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس در مراکز و سایر شهرستان‌های استان ضمن بازدید‌های مستمر به بررسی عملکرد و شناسایی کارت‌های سوخت دارای تراکنش به سوخت‌گیری غیر متعارف اقدامات گسترده را انجام داده است.
انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما