شناسهٔ خبر: 29998925 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت میلیارد ریال اعتبار طرحهای آبخیزداری خوشاب جذب شد

سبزوار- ایرنا- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوشاب افزود: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هفت میلیارد ریال برای اجرای طرحهای آبخیزداری و منابع طبیعی در این شهرستان جذب شد.

صاحب‌خبر -

هادی آزاد روح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این اعتبار هشت طرح شامل احداث بندخاکی، بند سنگ ملات، مرتع کاری، طرح کاداستر و کمربند حفاظتی در دست اجرا قرار گرفته اند.
وی گفت: در این چارچوب ساخت بندخاکی و سرریز ملاتی روستای بلقان آباد به مساحت 850 هکتار و بندخاکی رودسراب در مساحت هشت هزار هکتار اجرا شده اند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوشاب افزود: همچنین طرح کپه کاری و مرتع کاری در سطح 235 هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان با هدف غنی سازی پوشش گیاهی مراتع با کشت گونه های گیاهی مختلف انجام شده است.
وی ادامه داد: جهت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی همچنین اجرای طرح کاداستر و کمربند حفاظتی از دیگر طرحهای در دست پیگیری است.
او گفت: کاهش هدر رفت آب حاصل از بارندگی، جلوگیری از فرسایش خاک و کمک به تغذیه سفره‌ های آب زیرزمینی برخی از آثار مثبت اجرای عملیات بیولوژیکی بیومکانیکی در عرصه های ملی و طبیعی است.
مساحت منابع طبیعی خوشاب 95 هزار هکتار است. مرکز این شهرستان 38 هزار نفری در فاصله 175 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858

نظر شما