شناسهٔ خبر: 29998442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابوترابی در گفت‌وگو با فارس:

غفلت نمایندگان مجلس از پرداختن به مسائل کلان ایران به دلیل ورود به جزئیات حوزه انتخابیه

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اینکه سطح نمایندگان مجلس از محلی به ملی با استانی شدن انتخابات ارتقا یابد مطلوب است ولی نباید فراموش کرد که ساختار تمرکز در ایران کاملاً اشتباه است. در حالیکه باید مدیریت شهری - روستایی را به پارلمان‌های محلی یعنی شوراها بسپاریم تا کارهای محلی روی زمین باقی نماند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره منافع و مضرات استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع به لحاظ اینکه تصمیم‌گیری نمایندگان از محلی بودن به اقدامات ملی ارتقا می‌یابد خوب است در حالیکه نمایندگان در حال حاضر به موضوعات کلان ورود نکرده و در حقیقت به مانند مدیران اجرایی رفتار می‌کنند چرا که انرژی زیادی را برای این کارهای اجرایی قرار داده و نسبت به کارهای ملی، قانون‌گذاری و نظارت به دلیل کمبود وقت غفلت می‌ورزند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در حال حاضر به موضوعات مانند برق، آب، گاز، آسفالت و جاده بها می‌دهند.در حالیکه پیگیری این موضوع به کشور به دلیل اینکه این نمایندگان ملی هستند وارد می‌کنند زیرا کارهای ملی و اساسی و نظارت بر امورات مختلف روی زمین باقی مانده است.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  تصریح کرد: اینکه سطح نمایندگان مجلس از محلی به ملی با استانی شدن انتخابات ارتقا یابد مطلوب است ولی نباید فراموش کرد که ساختار تمرکز در ایران کاملاً اشتباه است. در حالیکه باید مدیریت شهری - روستایی را به پارلمان‌های محلی یعنی شوراها بسپاریم تا کارهای محلی روی زمین باقی نماند.

ابوترابی افزود: نقطه وصل کارهای محلی با پایتخت که محل متمرکز و استقرار نهادهای ملی است نمایندگان مجلس هستند لذا باید تقدم و تأخر پیگیری کارها یعنی ملی بودن و یا محلی بودن موضوعات را رعایت کرد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در پایان گفت: اصل ۱۰۰ قانون اساسی ظرفیت خوبی دارد که برهمین اساس می‌توانیم کارها را به شوراها به دلیل پتانسیل ویژه‌شان واگذار کنیم لذا می‌توان کار محلی را به مردم سپرده و کارهای مهم‌تر به نمایندگان مجلس واگذار کنیم. همچنین شورای عالی استان‌ها هم به دلیل ظرفیت و جایگاه ویژه‌اش می‌تواند به توسعه کشور کمک کند چرا که می‌توان آن را یک قوه محلی دانست.

انتهای پیام/

نظر شما