شناسهٔ خبر: 29998417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حمایت از موسسات دارای مجوز برگزاری کنسرت در استان مرکزی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی حمایت از فعالیت موسسه های دارای مجوز برگزاری کنسرت در استان و عدم ورود دیگر موسسه های مجاز در کشور و دلالان به این عرصه را از برنامه های انجام شده عنوان کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبر آنلاین استان مرکزی ، محسن شریفی در نشست صحن رسمی شورای کلانشهر اراک با بیان این مطلب بر جلوگیری از فعالیت 14 دلال در برگزاری کنسرت در استان به رغم تبعات و هزینه هایی که به دنبال داشته تاکید کرد و ادامه داد: طبق قانون هر موسسه دارای مجوز در کشور می تواند در استان ها هم برای برگزاری کنسرت اقدام کند و ملزم به حمایت از تنها موسسه های فعال در استان نیستیم و این اقدام در راستای حمایت و افزایش مخاطبان صورت گرفته است.
او با اشاره به اینکه شهر اراک در حوزه نشاط اجتماعی رتبه 4 یا 5 کشور را دارد، بیان کرد: بیشترین امتیاز کسب شده در این رده بندی به دلیل فعالیت های انجام شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بوده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان برگزاری  جشنواره فیلم و تئاتر فجر برای نخستین بار در استان در سال گذشته، برگزاری متفاوت جشنواره فیلم کودک بدون نگاه درآمد زایی و همچنین نخستین جشنواره تولیدات هنری در حوزه آسیب های اجتماعی را از جمله اقدامات انجام شده در این راستا عنوان نمود.
شریفی با اشاره به اینکه طی ٢ سال اخیر روز نخست نمایشگاه بین المللی کتاب به برنامه های فرهنگ و هنر استان مرکزی اختصاص داشته است ، ادامه داد : در این روز نمایشگاه پوستر، ارائه آثار هنرمندان، هنرنمایی هنرمندان تغزیه، نمایه های موسیقی، تئاتر خیابانی و رونمایی از کتاب و تکریم هنرمندان برگزار شده است که امیدواریم برای سومین سال نیز این روز به استان مرکزی اختصاص داده شود.
شریفی به طرح راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در استان ها و شهرها اشاره کرد و گفت : وزارت ارشاد و ادارات کل از ورود و سرمایه گذاری تشکل های فرهنگی و هنری در این طرح حمایت مالی نیز دارند که در صورت همکاری شهرداری و شورای شهر ، می تواند فرصت خوبی برای استان باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خواستار عدم دریافت ٥ درصد عوارض بلیط در نمایش و موسیقی خاصه برای موسیقی ایرانی و محلی به جهت حمایت از هنرمندان شد و بیان کرد : ظرفیت های بسیار خوبی در انجمن نمایش استان وجود دارد و فعالیت های انجمن سینمای جوان استان نیز رشد 100 درصدی را برای اولین بار داشته است ، پرداخت هزینه های تبلیغات همه نمایش های تولید شده در استان و کمک مالی به این انجمن ها یکی ازاقدامات انجام شده بوده است.
شریفی به طرح راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در استان ها و شهرها اشاره کرد و گفت : وزارت ارشاد و ادارات کل از ورود و سرمایه گذاری تشکل های فرهنگی و هنری در این طرح حمایت مالی نیز دارند که در صورت همکاری شهرداری و شورای شهر ، می تواند فرصت خوبی برای استان باشد.
او خواستار عدم دریافت ٥ درصد عوارض بلیط در نمایش و موسیقی خاصه برای موسیقی ایرانی و محلی به جهت حمایت از هنرمندان شد و بیان کرد : ظرفیت های بسیار خوبی در انجمن نمایش استان وجود دارد و فعالیت های انجمن سینمای جوان استان نیز رشد 100 درصدی را برای اولین بار داشته است ، پرداخت هزینه های تبلیغات همه نمایش های تولید شده در استان و کمک مالی به این انجمن ها یکی ازاقدامات انجام شده بوده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید به این نکته که اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر استان ، شکننده است ، افزود : با توجه به اینکه کمتر از 20 درصد از مجموع بودجه سالانه کشور به بخش فرهنگ و هنر اختصاص دارد و بودجه استان ها هم بسیار محدود است ، انتطارات نیز باید مطابق با امکانات موجود و در اختیار باشد.
شریفی در خصوص حمایت از مطبوعات و رسانه ها با توجه به شرایط نامناسب فعلی و گسترش روش های اطلاع رسانی در فضای مجازی بیان کرد : سیاست ها و برنامه های حمایت از مطبوعات در سطح ملی تصمیم گیری می شود که پرداخت یارانه یکی از این اقدام ها می باشد ولی با همراهی و فعالیت خانه مطبوعات استان برنامه هایی را مد نظر داریم.
او از برگزاری جشنواره مطبوعات استان به زودی و تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : به منظور افزایش توانمندی مالی مطبوعات استان ، پیشنهاد می شود نهادها و دستگاه های اجرایی تهیه بولتن های داخلی را به مطبوعات بسپارند و هزینه ها را پرداخت کنند تا نشریات چاپی بتوانند در سطح گسترده تری توزیع شوند.
شریفی در پایان در خصوص پروژه احداث تالار مرکزی شهر اراک با اشاره به پیشرفت فیزیکی 83 درصدی این پروژه که دارای سالن های تخصصی موسیقی ، نمایش و تجهیزات به روز و مدرن می باشد ، ادامه داد : در مدت 20 ماه گذشته که بنده  در این سمت حضور داشته ام ، این پروژه حتی یک روز هم متوقف نبوده ، با همراهی و حمایت استاندار و معاون عمرانی ، مکاتبه و پیگیری های متعددی برای سرعت دادن به روند اجرا و اختصاص اعتبار مورد نیاز انجام شده و در حال حاضر پیمانکار هیچ مطالبه ای ندارد و تنها نصب تجهیزات دو سالن باقی مانده است.
46
    

نظر شما