شناسهٔ خبر: 29998356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دعوت پاکستان از کابل برای مشارکت در «سی پیک»

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با همتای افغانستانی خود اعلام کرد: کابل می‌تواند از مشارکت در کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان منافع بسیاری را عاید خود کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: ما باید برای مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی دست به دست هم دهیم.

وی در کنفرانس خبری پس از دیدار با وزرای خارجه چین و افغانستان تاکید کرد: تنها روشی که می‌توان تروریسم را ریشه کن کرد این است که اختلافات را کنار بگذاریم و با این پدیده شوم پنجه در پنجه شویم.

شاه محمود قریشی اضافه کرد: کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان بهانه خوبی است تا تمام کشورهای منطقه خود را در آن سهیم کنند و علاوه بر تضمین منافع خود اتحاد را بالاتر ببرند.

وزیر خارجه پاکستان با دعوت از دولت کابل برای سهیم شدن در این پروژه گفت: برخی فرصت‌ها هر چند ده سال یکبار اتفاق می‌افتند و اگر قدر آنها را ندانیم پشیمان خواهیم شد، امیدوارم دولت افغانستان مشارکت در سی پیک را قبول کند.

معاون حزب تحریک انصاف اضافه کرد: مشارکت در این پروژه منافع فراوانی را برای افغانستان به همراه خواهد داشت.

قریشی اظهار داشت: امنیت در افغانستان بیش از همه به سود پاکستان است و ما از صلح و آرامش در افغانستان بهره مند خواهیم شد.

وی افزود: نشست سه جانبه میان پاکستان، افغانستان و چین آثار بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت و به زودی امنیت بیشتری در منطقه رقم خواهد خورد.

وزیر خارجه پاکستان گفت: برای برقراری صلح و امنیت تمام کشورها باید تلاش کنند و نباید ثبات در منطقه را تنها وظیفه یک کشور خاص دانست.

گفتنی است طی روزهای اخیر ترامپ با ارسال نامه ای از عمران خان نخست وزیر پاکستان خواست برای برقراری صلح در افغانستان به دولت واشنگتن کمک کند.

این دومین دور مذاکرات میان اسلام آباد، پکن و کابل بود و پیش از این یکبار مذاکرات در خاک چین برگزار شده است.

انتهای پیام/.

نظر شما