شناسهٔ خبر: 29998262 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ترویج فرهنگ رضوی از رسالت های دانشکده هنر است

گروه فرهنگی - رئیس دانشکده هنر نیشابور با بیان اینکه 260 اثر به دبیرخانه چهارمین دوسالانه جشنواره پوستر رضوی رسیده، گفت: از مهمترین رسالت های دانشکده هنر ترویج فرهنگ رضوی است.

صاحب‌خبر -

ترویج فرهنگ رضوی از رسالت های دانشکده هنر استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حسن صادقی سمرجانی در حاشیه مراسم افتتاحیه دوسالانه جشنواره پوستر رضوی که شامگاه 24 آذر ماه با حضور جمعی از هنرمندان در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: فراخوان چهارمین جشنواره دوسالانه پوستر رضوی به همت دانشکده هنر نیشابور و با همکاری آستان قدس رضوی و حضور هنرمندان پس از کسب سه دوره تجربه برگزاری از مرداد ماه امسال آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های دانشکده هنر ترویج سبک زندگی رضوی است، افزود: موضوعات جشنواره در ابعاد مختلف فرهنگی، شخصیتی و معنوی با محوریت سیره و سبک زندگی رضوی شامل، فرازهای تابناک زندگی، معارف، بیانات و کرامات امام رضا(ع)، هجرت فرهنگ ساز امام رضا(ع)، استفاده از نقوش و عناصر مرتبط با حرم رضوی و اماکن مرتبط با آن حضرت، مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام، محور تعاملات مسلمین و صنایع فرهنگی آن و حدیث سلسله الذهب تعیین شده و خوشبختانه آثار خوبی در این زمینه از سوی هنرمندان شرکت کننده به جشنواره رسیده است.

مسئول جشنواره دوسالانه خوشنویسی رضوی در خصوص استقبال هنرمندان در این دوره از دوسالانه جشنواره عنوان کرد: آثار رسیده به چهارمین دوره نسبت به سومین دوسالانه دو برابر رشد داشته و با استقبال فوق العاده ای از سوی هنرمندان کل کشور، به ویژه دانشجویان دانشکده هنر نیشابور، به عنوان تنها دانشکده هنر شرق کشور همراه بوده است.

صادقی اظهار کرد: 20 درصد آثار رسیده به جشنواره توسط دانشجویان دانشکده هنر نیشابور ارائه شده که این امر به رونق جشنواره افزوده است.

رئیس دانشکده هنر نیشابوربا اشاره به اینکه داوری آثار از 12 آذر آغاز و تا 15 این ماه ادامه یافت، بیان کرد: 5 داور در سطح بین المللی و ملی چون استاد قباد شیوا، استاد سید حسن موسی زاده، استاد مهرداد صدقی، استاد احسان مهدوی و استاد محراب اسدخانی، از اساتید برجسته دانشکده های هنر، داوری این دوره از دوسالانه جشنواره پوستر رضوی  را بر عهده داشتند.

مسئول جشنواره دوسالانه پوستر رضوی ادامه داد: 260 اثر از سوی هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این تعداد، به نیت ثامن الحجج(ع)، 8 اثر برتر به انتخاب داوران به بخش نهایی جشنواره راه یافت که از این تعداد، 3 اثر به عنوان برگزیده و 5 اثر شایسته تقدیر انتخاب و خالقان آثار برگزیده در مراسمی که در دانشکده هنر نیشابور برگزار شد، تقدیر شدند.

صادقی افزود: 100 اثر از مجموع 260 آثار رسیده به جشنواره دوسالانه پوستر رضوی به عنوان برترین ها انتخاب شد که به مدت یک هفته از 24 تا 30 آذرماه در نگارخانه رضوان مشهد در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص ارائه آثار واصله به جشنواره در سایر نمایشگاه های هنری کشور تصریح کرد: از خود وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیشنهاد شده که یک نمایشگاه از این آثار برگزار شود؛ ضمن اینکه چندین دانشکده هنر از دانشگاه های کشور از جمله دانشکده هنر اصفهان درخواست داشته اند نمایشگاهی از این آثار در آنجا برگزار شود؛ در این راستا نیز می توانیم دستاورد هنری هنرمندان شرکت کننده در جشنواره را در معرض نمایش بگذاریم.

رئیس دانشکده هنر نیشابور در خصوص تجاری سازی آثار هنری واصله به چهارمین دوسالانه جشنواره پوستر رضوی برای استفاده از آثار در زیباسازی سطح شهر، یادآور شد: در این راستا نیز از مسئولان شهری برای حضور در نمایشگاه دعوت شده اند تا در صورت امکان در خصوص تزیین و زیباسازی شهر از آثار موجود در نمایشگاه استفاده کنند که این امر نیز به تجاری سازی آثار کمک خواهد کرد.

نمایشگاه آثار برگزیده چهارمین دوسالانه جشنواره پوستر رضوی از 24 تا 30 آذرماه به مدت یک هفته ویژه علاقه مندان در محل نگارخانه رضوان واقع در کوهسنگی 17 دایر است.

انتهای پیام

نظر شما