شناسهٔ خبر: 29998247 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

امام جمعه قزوین در مدرسه دخترانه فاطمه زهرا (س):

انسان با احترام و محبت به پدر و مادر در قیامت مقام بالایی پیدا می‌کند

امام جمعه قزوین در مدرسه دخترانه فاطمه زهرا (س) گفت: احترام به پدر و مادر سفارش دین است و انسان با احترام و محبت به پدر و مادر در قیامت مقام بالایی پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مدرسه دخترانه فاطمه زهرا (س) قزوین اظهار کرد: امام علی (ع) فرمودند دل نوجوان مانند زمین آماده‌ای است که هر چه به آن عرضه شود می‌پذیرد و شخصیت نوجوان با آن شکل می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم دین و قرآن در دل‌های ما قرار گیرد تا رستگار شویم، تصریح کرد: محبت اهل بیت (ع) از جمله چیزهایی است که می‌باید در دل خود داشته باشیم چرا که روز قیامت یکی از مهمترین سؤال‌ها این است که ما چقدر محبت امیرالمؤمنین (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س) و اهل بیت (ع) را در دل داریم.

 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما در نوجوانی فرصت داریم تا محبت اهل بیت (ع) را در دل داشته و از شیوه زندگی آنها پیروی کنیم و هر چه سن انسان بالاتر رود ممکن است درک کند که محبت اهل بیت (ع) را باید در دل داشته باشد اما انجام این کار برای او بسیار دشوار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اگر در قیامت می‌خواهیم بهترین جای بهشت باشیم و درجه بالایی داشته باشیم باید در دنیا با قرآن زندگی کنیم و از ولایت خدا، پیغمبر (ص) و ائمه اطهار (ع) پیروی کنیم.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید نماز را برپای دارید و اگر با این آیه زندگی کنیم و به آن عمل کنیم هر روز به نماز می‌ایستیم و در روز قیامت درجه انسان را افزایش می‌دهد.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه احسان به والدین مقام انسان را در قیامت بالا می‌برد، بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید به پدر و مادر خود نیکی کنید و اگر در دنیا به پدر و مادر خود نیکی کنید و قدردان تلاش‌های معلم خود باشید، جایگاه بالایی در قیامت خواهید داشت.

 

نظر شما