شناسهٔ خبر: 29998165 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فرار از مالیات با مجوزهای سفره خانه

منبع: تسنیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نسبت به نظارت صنفی جامعه سفره خانه داران سنتی بر صدور مجوزها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دلاور بزرگ نیا با اشاره به اینکه سفره خانه های سنتی فرهنگستانی است از آداب و رسوم میهمان نوازی و پذیرایی ایرانی و به همین منظورصدور پروانه فعالیت این صنف در قانون به  میراث فرهنگی محول شده است، اظهار داشت: در غیر این صورت اگر تنها هدف ایجاد یک رستوران برای ارائه غذا بود متولی می‌توانست هر صنف و سازمان دیگری باشد.

بیشتر بخوانید

چه تعداد قهوه خانه غیرمجاز در تهران فعال است؟

بزرگ نیا در دیدار با اعضای جامعه سفره خانه داران سنتی استان تهران افزود: در گزارش صنفی هر مکانی که مجوز سفره خانه داشته باشد اما با سطح استاندارها و خدمات که در آئین نامه تعریف شده است مغایرت داشته باشد فرجه ای چند ماه برای اصلاح  و رسیدن به سطح  خدمات مطلوب داده می‌شود و در نهایت  پس از تأیید جامعه سفره خانه داران سنتی پروانه بهره برداری تمدید می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران  بر لزوم همکاری برای  صدور مجوزهای صادر شده در این حوزه تاکید کرد و گفت: تخفیف‌های مالیاتی برای تأسیسات گردشگری و میراث فرهنگی  به منظور توسعه صنعت گردشگری و صیانت از میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است و این اجازه داده نخواهد شد که افرادی  که قالباً تعداد آنها بسیار انگشت شمار است برای فرار مالیاتی و کاهش هزینه‌ها از مجوزهای صادر شده سوءاستفاده کنند.

نظر شما