شناسهٔ خبر: 29997166 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ليورپول - منچستريونايتد؛ جهنم آنفيلد ميزبان شياطين سرخ/ بازي خاص براي مورينيو

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- در چارچوب رقابت هاي هفته هفدهم ليگ برتر جزيره، تيم هاي ليورپول و منچستريونايتد به مصاف هم خواهند رفت.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، کلوپ از زمان حضورش در انگلستان، در بازي هاي ليگ برتر برابر منچستريونايتد هيچ پيروزي اي کسب نکرده و مي توان گفت تنها نقطه تاريک حضور او در فوتبال جزيره اين مورد بوده، پس قطعا او در اين بازي به دنبال غلبه بر يونايتد و آقاي خاص است. ستاره بازي ليورپول مي تواند محمد صلاح باشد، بازيکني که در بازي هاي گذشته تيمش فرمي خارق العاده داشته و به نظر او نيز به دنبال گلزني به منچستريونايتد است، موردي که او هم تاکنون در رسيدن به آن ناکام بوده است.
تيم ليورپول اکنون با 42 امتياز در جايگاه اول جدول رده بندي رقابت هاي ليگ برتر قرار گرفته و براي حفظ اين جايگاه بايستي دست به کار مهمي بزند. قرمزهاي آنفيلد با هدايت يورگن کلوپ آلماني اين روزها نمايش هاي خوب و بي نقصي را از خود ارائه مي دهند و مقابله با آن ها و شکست شان براي هر رقيبي کاري بسيار مشکل است. کلوپ و يارانش در اين فصل از رقابت هاي پي ال هنوز شکستي را تجربه نکرده اند و در صورت شکست ناپذير بودن برابر منچستريونايتد مي توانند به رکورد خوبشان ادامه دهند. مثلث خط حمله ليورپول نيز پس از مدت زمان کوتاهي که اندکي دچار افت شده بود بازگشته و بازهم صلاح، فيرمينو و مانه به مانند فصل گذشته کاملا خطرناک و زهردار نشان مي دهند. علاوه بر اين، نمي توان چيزي از توانايي بالاي خط دفاعي ليورپول نگفت. جايي که با هدايت ويرجيل فن دايک به نقطه اي امن و قابل اتکا براي کلوپ تبديل شده و با حضور آليسون بکر در درون دروازه، از پيش بسيار مستحکم تر شده است. تيم کلوپ در آخرين بازي اش پيش از اين ديدار در ليگ قهرمانان اروپا و در همين ورزشگاه آنفيلد موفق به شکست ناپولي شد و پيش از آن نيز، بورنموث توسط قرمز ها قرباني شده بود.
در سوي ديگر ميدان، تيم پرحاشيه اين روزهاي آقاي خاص قرار دارد. منچستريونايتد با کسب فقط 26 امتياز در رتبه ششم جدول رده بندي ليگ برتر قرار دارد و تنها راه جدايي از اين رتبه، فقط و فقط بردن بازي هاي پيش رو است. البته که با توجه به از دست رفتن فرصت هاي شياطين در هفته هاي گذشته براي بازگشت به اين فصل و حداقل رسيدن به تاپ 4 ليگ، کارسختي پيش روي ژوزه مورينيو و شاگردانش است. بايد منتظر ماند و ديد هدف آقاي خاص در اين بازي چيست، چيزي که تنها هواداران منچستريونايتد را مي تواند راضي نگه دارد، پيروزي در اين دربي بزرگ است، موردي که مي تواند قوتي باورنکردني به جايگاه مورينيو برروي نيمکت منچستريونايتد ببخشد، البته که شکست در اين بازي نيز مي تواند عواقب سنگيني براي مورينيو در پي داشته باشد. منچستريونايتد در آخرين ديدارش پيش از اين مسابقه برابر والنسيا، در ورزشگاه مستايا با حساب 2-1 مغلوب شد اما در آخرين ديدار ليگ برتري، شياطين سرخ پس از مدت ها موفق به کسب يک پيروزي پرگل در اولدترافورد شدند و فولام را با 4 گل از پيش برداشتند.
نکته اي که در اين ديدار مي تواند حائز اهميت باشد، وضعيت پل پوگبا است. ستاره اي که اين روزها توسط آقاي خاص به نيمکت نشيني مطلق تبديل شده و بايد ديد، در اين ديدار هم مورينيو از ستاره فرانسوي اش استفاده نمي کند يا شرايطي ديگر شاهد خواهيم بود. در مورد ستاره اين روزهاي منچستريونايتد مي توان به مارکوس رشفورد اشاره کرد. بازيکني که در بازي هاي اخير تيمش شايد تک ستاره بوده و با گل ها و عملکرد اين بازيکن، مورينيو توانسته خود را تا حدي از فشارها خلاص کند. اين بازيکن در دربي ميان دو تيم در فصل گذشته نيز موفق به زدن 2 گل به ليورپول شد و بايد ديد در بازي برابر قرمزها چه از پيش خواهد برد.

نظر شما