شناسهٔ خبر: 29996578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

هوانيروز چهارگوشه كشور را تحت پوشش خود دارد

امیر سرتیپ قربانی می‌گوید امروز ناوگان بالگردی ما عظیم و یکی از قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است و هوانیروز چهار گوشه کشور را تحت پوشش دارد.

صاحب‌خبر -
امیر سرتیپ قربانی می‌گوید امروز ناوگان بالگردی ما عظیم و یکی از قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است و هوانیروز چهار گوشه کشور را تحت پوشش دارد.
 
امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش صبح دیروز(شنبه) در اولین همایش هم‌اندیشی تخصصی نخبگان هوانیروز آجا و شرکت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: هوانیروز نامی آشنا برای همه کشور و همه کسانی است که در صنعت بالگردی دستی بر آتش دارند. هوانیروز یگانی است که در قبل از دفاع مقدس منحصر به فرد بود که ارتباط مستمر با حضرت امام و روحانیت داشت.
 
وی افزود: با این همایش می‌‌خواهیم یک هم‌اندیشی با صنعت هوانوردی داشته باشیم چراکه این صنعت پیشرفته است. امروز ناوگان بالگردی ما عظیم و یکی از قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است.
 
امیر قربانی با بیان اینکه شرایط سخت تحریمی را داریم و باید تلاش کنیم نهضت قطعه‌سازی راه‌اندازی شود چراکه ناوگان بالگردی نیازمند پشتیبانی قطعه‌سازی است، ادامه داد: تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جزو چالش‌هاست که باید آمادگی خود را در برابر این تهدیدات حفظ کنیم.
 
فرمانده هوانیروز ارتش مشکلات ارزی و سرمایه‌گذاری، طولانی شدن پروژه‌ها و از دست دادن فرصت‌ها را از جمله چالش‌های این حوزه برشمرد و عنوان کرد: پروژه‌های ما باید زودبازده باشد. برخی صنایع رویکرد انتفاعی دارند و در برخی شرکت‌ها رویکردی نسبت به بحث امنیت کشور وجود ندارد.
 
وی گفت: در کشور ما متخصصان جوان و شرکت‌های دانش بنیان بسیار زیاد هستند که باید برای آنها افق تعریف شود و هدف‌گذاری برای آنها صورت گیرد. تجارب ارزنده هشت سال دفاع مقدس در بحث تخصصی و بالگردی مانند تعمیر و نگهداری و تولید قطعات بسیار ارزشمند است.
 
امیر قربانی با بیان اینکه هوانیروز در حال حاضر چهارگوشه کشور را با همکاری برادران سپاه تحت پوشش خود دارد، خاطرنشان کرد: نخبگان و پیشکسوتان باید دست به دست هم دهیم تا یک ناوگان بالگردی مدرن و فوق مدرن داشته باشیم. باید بتوانیم پا به پای کشورهای پیشرفته حرکت کنیم و بلکه پیشرفته‌تر از آنها باشیم.
 
فرمانده هوانیروز ارتش تاکید کرد: مرکز آموزش شهید وطن‌پور بزرگترین مرکز آموزش بالگردی در خاورمیانه است که در گذشته از کشورهای خارجی نیز در آن دانشجو آموزش می‌دادیم و اکنون نیز درصدد هستیم دانشجوی خلبانی از کشورهای خارجی آموزش دهیم.
 
منبع:کیهان

نظر شما