شناسهٔ خبر: 29995668 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردوغان: عملیات نظامی‌مان در عراق بی‌وقفه ادامه می‌یابد

R1016196/P36446/S8,90,1414/CT10

رئیس‌جمهوری ترکیه بر ادامه عملیات نظامی این کشور در شمال عراق به‌بهانه مبارزه با شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز گذشته طی سخنرانی در استان دنیزلی واقع در غرب کشور، گفت: «ما به نبردمان علیه گروه‌های تروریستی در "گابار" و "جودی" (در شمال عراق) بدون هیچ‌گونه توقفی ادامه خواهیم داد، همان‌گونه که جنگنده‌های‌مان لانه‌های تروریست‌ها را در "سنجار" و "قره‌چاق" منهدم کردند».

رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد که کشورش هرگز در حمایت از امنیتش درنگ نخواهد کرد و برای سرکوب هر گونه خطرات، در هر کجا که باشد، وارد عمل خواهد شد.

اردوغان این اظهارات را در واکنش به انتقاد شدیداللحن بغداد از آنکارا به‌دلیل عملیات نظامی آن در شمال عراق، مطرح کرد.

بر این اساس، وزارت خارجه عراق روز جمعه «فاتح ییلدیز» سفیر ترکیه در بغداد را فراخواند و مراتب اعتراض خود به «تجاوز ترکیه به حریم هوایی عراق» را اعلام کرد.

این نخستین موضع‌گیری دولت جدید عراق به‌ریاست «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور به تجاوزهای مکرر نظامی ترکیه به خاک عراق به‌بهانه مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است.

در حالی‌که ارتش ترکیه، بدون اعتنا به موضع دولت عراق، روز گذشته اعلام کرد که جنگنده‌های آن حملات جدیدی به مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق صورت دادند.

انتهای پیام/*

نظر شما