شناسهٔ خبر: 29994966 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کوزه‌گر خبر داد؛

مهربانی زمستانه با تهیه لباس گرم برای کودکان مناطق محروم

گروه جامعه ــ رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی اعلام کرد: همه هموطنانمان می‌توانند با شرکت در کمپین مهربانی زمستانه در تهیه لباس گرم به ویژه کاپشن برای کودکان مناطق محروم مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -

محمدعلی کوزه‌گر، رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از آغاز کمپین مهربانی زمستانه خبر داد و گفت: این کمپین با هدف حمایت از کودکان مناطق محروم به ویژه دانش‌آموزانی که در فصل سرما لباس مناسب این فصل به خصوص کاپشن ندارند راه‌اندازی شده است.

وی از هدف‌گذاری تهیه پوشاک مناسب زمستان برای 10 هزار کودک خبر داد و گفت: در جلسه رونمایی از این طرح یکی از خیران تهیه هزار کاپشن را تقبل کرده است. عموم مردم نیز برای شرکت در این طرح می‌توانند از طریق نرم‌افزار «آپ» یا نرم‌افزار سکه (سامانه کیف‌همراه) یا از طریق حساب 90190 بانک ملت و دستگاه‌های خودپرداز (ATM) تمام بانک‌های کشور کمک‌های نقدی خود را برای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت به بهزیستی بسپارند. همچنین شماره تماس 66762048 با کد 021 نیز جهت کمک‌های غیرنقدی تعیین شده است.

کوزه‌گر با تأکید بر اینکه نو بودن لباس شرط دریافت کمک‌های غیرنقدی است و لباس اهدایی حتماً باید نو باشد، گفت: کودکان مناطق محروم استان تهران نیز جزو گروه‌‌های هدف این کمپین هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کودکان کار و خیابانی نیز در این طرح مورد حمیات قرار می‌گیرند، گفت: فعلاً فقط کمک به 10 هزار کودک هدف‌گذاری شده و در صورت استقبال از طرح سایر گروه‌ها نیز مورد نیاز حمایت قرار می گیرند. در مراحل اولیه طرح یکی از هدف‌گذاری‌های ما کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه هستند که امیدواریم بتوانیم از این طریق کمکی به این کودکان بکنیم.

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی اعلام کرد: این کمپین تا 19 دی ماه سال جاری فعال است. در این طرح حمایت از کالای ایرانی نیز مد نظر ماست. به همین دلیل با تولید‌کنندگان ایرانی در حال برقراری ارتباط هستیم تا محصولات خود را به قیمت مناسب به ما بفروشند. البته تولید‌کنندگانی هم که می‌خواهند در طرح مهربانی زمستانه مشارکت کنند می‌توانند به مراکز بهزیستی در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه دو سال پیش برای اولین بار نشان مسئولیت اجتماعی از سوی رئیس‌جمهور به سازمان‌ها و مؤسساتی که به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده بودند اعطا شد، گفت: امسال نیز همه اقدامات انجام شده اما با توجه به تغییر و تحولات در وزارت رفاه این برنامه به تعویق افتاد و در تلاش هستیم که این برنامه امسال برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما