شناسهٔ خبر: 29994954 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حلقه های اندیشه ورز علمی درهرمزگان تشکیل شده است

بندرعباس - ایرنا- جانشین بسیج اساتید هرمزگان گفت: بسیج اساتید به عنوان یکی از شاخه های بسیج که قشر اندیشه ورز جامعه در آن عضو هستند، سعی دارد نقش خود را در جامعه و جهان پیرامون ایفا کند.

صاحب‌خبر -

هدایت الله امیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیج اساتید دارای 2 کارکرد است، یکی در درون دانشگاه و دیگری در بیرون دانشگاه و جامعه که در کارکرد اولی تلاش دارد به اسلامی شدن دانشگاه و پیشرفت علوم انسانی اسلامی در دانشگاه و در نهایت به پیشرفت جامعه کمک می کند.
وی ادامه داد: وظیفه ذاتی دانشگاه تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است و استاد دانشگاه به عنوان عنصر اصلی می تواند دانشجویانی همراه و در تراز انقلاب تربیت کرده و به استمرار و پیشرفت انقلاب کمک کنند.
جانشین بسیج اساتید هرمزگان خاطرنشان ساخت: در این راستا دوره هایی در قالب کارگاه های فرهنگی، جنگ نرم و پیوست نگاری فرهنگی برای اساتید بسیجی تعریف شده است.
امیری یاد آور شد: در زمینه کارکرد دوم نیز بسیج اساتید خود را در قبال جامعه بی تفاوت نمی داند و تلاش دارد در پیشرفت جامعه نقش داشته باشد، زمانی حضور و استقرار دانشگاه در یک شهرستان ارزشمند است که در روند ارتقاء فرهنگ، پیشرفت و مسایل آن جامعه ایفاگر نقش موثر باشد.
وی افزود: بر این اساس شاید بهترین ساختاری که بتواند موثر باشد، اندیشکده هاست که براساس اولویت بندی ها و نیازمندی های هرمزگان و بدور از مسایل جناحی و سیاسی شکل گرفته اند.
امیری خاطر نشان کرد: در دانشگاه های هرمزگان، اساتید بزرگی حضور دارند که تا پیش از این سازماندهی نشده بودند و در راستای مسایل استان، در قالب بسیج این سازماندهی را انجام می دهیم تا نقش خود را در جامعه ایفا کنیم.
3219/6048

نظر شما