شناسهٔ خبر: 29994808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

900میلیارد ریال برای بهینه سازی مصرف آب در خوی هزینه می شود

ارومیه - ایرنا - معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان ویژه خوی گفت: برای اجرای طرح های مهار، کنترل و استفاده درست از آب در بخش کشاورزی این شهرستان بیش از 900 میلیارد ریال هزینه می شود.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدعابدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این خصوص 10 طرح در نقاط مختلف شهرستان در مراحل پایانی قرار دارد که از جمله آنها می توان به سد انحرافی بویلاپوش، پروژه های آبیاری نوین و آبخیزداری اشاره کرد.
وی از اجرای طرح تغذیه مصنوعی سفره های زیر زمینی در دشت خوی هم خبر داد و بیان کرد: برای اجرای این طرح از ابتدای امسال تا زمان حاضر 13 میلیون مترمکعب آب از محل رودخانه های الند و قطور به سفره های زیر زمینی دشت خوی تزریق شده است.
وی به راهکارهای افزایش سطح آب های زیرزمینی هم اشاره کرد و افزود: احیای نهرهای سنتی، احداث سدهای انحرافی، آبیاری تحت فشار، تغییر الگوی کشت از مهمترین راهکارهای افزایش سطح آب های زیرزمینی می باشد.
عابدی در ادامه از نصب 21 مورد کنتور هوشمند حجمی نیز خبر داد و افزود: در این مدت 26 حلقه چاه غیرمجاز مسدود و 13 اخطاریه برای اضافه برداشت چاه های مجاز صادر شده است.
به گزارش ایرنا، دشت خوی به علت بحران آب در سفره های زیر زمینی به عنوان دشت ممنوعه حفر چاه اعلام شده و این در حالی است که سالانه بیش از 180 میلیون مترمکعب از آب رودخانه های قطور و الند خوی به علت نبود طرح های مهار و کنترل آب از دسترس خارج می شود.
3072/7132

نظر شما