شناسهٔ خبر: 29994744 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لیورپول - منچستریونایتد/ جهنم آنفیلد آماده پذیرایی از شیاطین سرخ

رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا امروز (یکشنبه ۲۵ آذر) پیگیری می‌شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت های فوتبال باشگاهی در اروپا امروز (یکشنبه ۲۵ آذر) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

لیگ برتر انگلیس

لیورپول - منچستریونایتد (ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه)

حساس ترین مسابقه این هفته فوتبال اروپا، امشب در ورزشگاه آنفیلد و بین تیم های لیورپول و منچستریونایتد برگزار می شود.

دیدار این دو تیم همیشه به دلیل اختلافات و مشکلاتی که هواداران آنها با یکدیگر دارند، از جذابیت و حساسیت فوق العاده ای برخوردار است .

لیورپول در این فصل نتایج بسیار خوبی گرفته و با ۴۲ امتیاز پشت سر منچسترسیتی صدرنشین در رتبه دوم جدول قرار دارد و تنها تیم بدون شکست لیگ جزیره است. شاگردان کلوپ در صورت پیروزی در این بازی دوباره به صدر برمی گردند. لیورپولی ها این فصل نسبت به فصل گذشته که در خط دفاع ضعف زیادی داشتند، کاملا تغییر کردند و نقطه ضعف آنها که حالا به نقطه قوتشان تبدیل شده و در حال حاضر با تنها شش گل خورده بهترین خط دفاع لیگ انگلیس را دارند.

عملکرد عالی آلیسون دروازه بان برزیلی لک لک ها، این فصل خیال آنها را از درون دروازه پس از سالها راحت کرده است.  شاگردان کلوپ هفته گذشته نیز در لیگ قهرمانان اروپا در یک بازی دشوار مقابل ناپولی پیروز شدند و توانستند صعودی همراه با شانس به مرحله بعد داشتند باشند و برای مسابقه امشب روحیه دارند.

در طرف مقابل منچستریونایتد برخلاف لیورپول این فصل اصلا عملکرد قابل دفاع و خوبی نداشته و نتایج پرفراز و نشیب مورینیو باعث شده تا این فصل یک روز خوش نداشته باشد و همیشه فشار انتقادات را روی خود احساس کند.

شیاطین سرخ با ۲۶ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارند و به نظر می رسد با ادامه این روند کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم برای آنها یک رویا باشد چه برسد به قهرمانی.  اختلاف مورینیو با پوگبا ستاره یونایتد نیز این فصل به ملتهب تر شدن جو یونایتد کمک کرده و مصدومان زیاد این تیم نیز دست مورینیو را بسته است.

در تیم لیورپول به جز چمبلرین که کل فصل را از دست داده است، ماتیپ و آرنولد نیز برای این بازی مصدوم هستند. منچستریونایتد نیز مصدومان پرتعدادی دارد که مهمترین هایش، الکسیس سانچز، مارشیال، اسمالینگ، روخو و لیندلف هستند.

مسابقه امشب دویست و یکمین تقابل این دو تیم در همه رقابت هاست. در ۲۰۰ بازی قبلی قرمز های مرسی ساید ۶۵ بار پیروز شده اند و شیاطین سرخ ۸۰ برد کسب کرده اند. ۵۵ دیدار هم مساوی شده است.

لیورپول در هشت بازی آخر خود در لیگ برتر مقابل یونایتد پیروز نشده است. (۳ تساوی و پنج شکست)

دو مسابقه آخر دو تیم در آنفیلد با تساوی بدون گل به پایان رسیده است‌.  اگر این دیدار نیز صفر بر صفر شود برای نخستین بار از سال ۱۹۲۱ به بعد سه بازی متوالی دو تیم در مرسی ساید با این نتیجه به پایان رسیده است.

لیورپول در یازده بازی از دوازده بازی خانگی اش موفق به ثبت کلین شیت شده است.لیورپول در 3 بازی خانگی اخیرش برابر منچستریونایتد موفق به ثبت کلین شیت شده است.

برایتون -  چلسی ( ساعت ۱۷)

علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی برایتون این دیدار حساس تیمش را نیز مانند هفته های اخیر به دلیل مصدومیت از دست داد. چلسی با ۳۴ امتیاز در رتبه چهارم است و در صورت پیروزی در همین رتبه باقی می ماند اما برای عقب نماندن از رقبا باید این دیدار را پیروز شود.

ساوتهمپتون - آرسنال (ساعت ۱۷)

توپچی های لندن همچون چلسی ۳۴ امتیازی هستند و رقابت شدیدی با این تیم برای رسیدن به رتبه چهارم دارد‌. آنها از هفته دوم به بعد هیچ شکستی متحمل نشدند و در اوج به سر می برند.

سری آ ایتالیا

کالیاری - ناپولی (ساعت 20 و 30 دقیقه)

شاگردان کارلو آنچلوتی که در رتبه دوم قرار دارند و نزدیک ترین تعقیب کننده یوونتوس به شمار می روند، با روحیه ای نه چندان خوب به دلیل شکست از لیورپول و حذف از لیگ قهرمانان اروپا، امشب در ورزشگاه ساردینیا شهر کالیاری به مصاف تیم سیزدهم جدول می رود.

رم - جنوا (ساعت 23)

مدیران باشگاه رم که ابتدای فصل اکثر ستاره های تیم را فروختند، از دی فرانچسکو سرمربی تیم انتظار دارند که بدون این ستاره ها و با وجود کلی بازیکن مصدوم و کمبود بازیکن، مانند فصل گذشته نتایج خوبی برای گرگها بگیرد . این اتفاق تاکنون نیفتاده و رم نتایج پرفراز و نشیبی را گرفته و اگر چه در لیگ قهرمانان از گروهشان صعود کردند اما در سری آ در رتبه هشتم قرار دارند. این باعث شده تا صندلی دی فرانچسکو لرزان شود و زمزمه های اخراجش شنیده شود.

اسپال - کیه وو (ساعت 15)

فیورنتینا - امپولی (ساعت 17 و 30 دقیقه)

فروزینونه - ساسولو (ساعت 17 و 30 دقیقه)

سمپدوریا - پارما (ساعت 17 و 30 دقیقه)

لالیگای اسپانیا

لوانته  - بارسلونا (ساعت 23 و 15 دقیقه)

پیروزی شب گذشته اتلتیکو مادرید و رئال مادرید در لالیگا باعث شد تا این دو تیم فاصله خود را با بارسلونای صدرنشین کم کنند و آبی اناری ها برای حفظ حاشیه امنیت در صدر باید مسابقه امشب خود را در زمین لوانته هفتم جدولی ببرد. رافینیا، مالکوم و اومتیتی مصدومان بارسلونا برای این مسابقه هستند.

سویا - خیرونا (ساعت 14 و 30 دقیقه)

اسپانیول - رئال بتیس (ساعت 18 و 45 دقیقه)

هوئسکا - ویارئال (ساعت 21)

بوندس لیگا

لایپزیش - ماینز (ساعت 18)

اینتراخت فرانکفورت - بایر لورکوزن (ساعت 20 و 30 دقیقه)

لوشامپیونه فرانسه

نیم - لیل (ساعت 17 و 30 دقیقه)

نیس - سن اتین (ساعت 19 و 30 دقیقه)

لیون - موناکو (ساعت 22 و 30 دقیقه)

بیشتر بخوانید:

چلسی ۲ - ۰ منچسترسیتی /ساری بال، تیکی تاکای پپ را به زانو درآورد

پیروزی منچستریونایتد و آرسنال/برایتون در غیاب جهانبخش شکست خورد

لسترسیتی ۰ -۲ تاتنهام /ستاره آسیایی، روباه‌ها را فراری داد

انتهای پیام/

پیش بازی فوتبال اروپا

نظر شما