شناسهٔ خبر: 29994735 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قهرمان نیم فصل لیگ برتر را بهتر بشناسیم/ طلایی‌های فوتبال و سلطه نصف جهان بر نصف لیگ

دور رفت لیگ برتر فوتبال با قهرمانی سپاهان به پایان رسید تا تنور لیگ برتر در دور برگشت داغ تر شود.

صاحب‌خبر -

/////////////سپاهان  مدل 97 قهرمان نیم فصل لیگ هجدهم/زرد پوشان در اندیشه کسب دهمین قهرمانیبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سپاهان اصفهان یکی از پر افتخار ترین تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال کشورمان است. این تیم بار دیگر برگ زرینی بر افتخاراتش در لیگ برتر فوتبال کشور اضافه کرد شاگردان امیر قلعه نویی در نیم فصل لیگ هجدهم به قهرمانی رسیدند تا همچنان نامشان به عنوان یکی از باشگاه های طراز اول ایران بر سر زبان ها باشد.

زرد پوشان اصفهانی که در لیگ هفدهم فراز ونشیب های زیادی را با کرانچار، قنبری و ابراهیم زاده پشت سر گذاشتند و بارها نیمکت تیمشان را دستخوش تغییرات کردند، در این فصل سکان هدایت تیم شان را به امیر قلعه نویی، سرمربی نام آشنای مستطیل سبز دادند تا از همان هفته های ابتدایی لیگ برای رقبا خط ونشان بکشند وبر طبل قهرمانی در لیگ برتر بکوبند.

به خدمت گرفتن قلعه نویی از یک طرف و جذب بازیکنان صاحب نامی همچون کی روش استنلی، محمد ایرانپوریان، ولادیمیر کومان، سجاد شهباززاده ومهدی کیانی سپاهان را به یک دژ مستحکم تبدیل کرد تا این بارهم اهالی نصف جهان با یک تیم قدرتمند تر از فصل گذشته و با یک پوست اندازی کامل در لیگ حاضر شوند. سپاهانی ها که یکی از پرافتخارترین تیم های تاریخ لیگ برتر کشور به حساب می آیند، با پنج قهرمانی در دوره های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم نشان دادند که راه رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر را خوب بلدند. آنها اولین تیم ایرانی بودند که به جام باشگاه های جهان راه یافتند و میان دانه درشت های فوتبال جهان به رقابت پرداختند.

سپاهان تیم زرد پوش دیار نصف جهان تنها تیمی بود که برای سه بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد، شاگردان قلعه نویی در باشگاه سپاهان حتی موفق به کسب 2 مقام نایب قهرمانی در لیگ برتر و موفق به کسب چهار قهرمانی در جام حذفی شدند تا از این حیث هم جزو برترین های این جام باشند.

همین درخشش های سپاهان در سال های اخیر باعث شده تا این باشگاه همواره محفل حضور بازیکنان و مربیان به نام لیگ برتری در این تیم باشد. اما شروع لیگ هجدهم برای شاگردان قلعه نویی با تساوی بدون گل مقابل صنعت نفت آبادان شروع تا گام اول سپاهانی ها با یک تساوی شروع شود. این تساوی تیمی که خودش را برای قهرمانی در لیگ هجدهم بسته سیراب نمی کرد. آنها در دومین دیدارشان سپید رود رشت تیم نگون بخت گیلان را گل باران کردند تا طوفان زرد آسیا کارش را شروع کرده باشد، آنها در هفته سوم هم باتساوی مقابل تیم فوتبال پیکان به تک امتیاز بازی بسنده کردند تا خودشان را آماده حضور در دربی اصفهان کنند. عبور از سد ذوب آهن دیگر تیم همشهری جرقه ای دوباره ای بود برای کامبک شاگردان قلعه نویی پیش از رویارویی با تیم پر از ستاره تراکتورسازی تبریز بود.

2 تساوی پی در پی مقابل تراکتور سازی تبریز و پارس جنوبی سپاهانی ها را به فکر چاره اندیشی انداخت. برد در هفته هفتم لیگ مقابل فولاد خوزستان کمی از نمودار پر افت و خیز سپاهانی ها کاست تا آنها در جدول صعود چند پله ای داشته باشند. اما همین پیروزی موتور برد در تیم زردپوش اصفهان را روشن کرد تا آنها هفته هشتم و نهم را هم با پیروزی از سد نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران عبور کنند تا قلعه نویی به تیم سابقش یعنی استقلال برسد. اما ژنرال فوتبال ایران در ورزشگاه نوستالژیک آزادی این بار استقلال را در دیدگان هزاران هوادار پرشورش شکست داد تا بار دیگر و به طور متوالی این سپاهان باشد که پیروز میدان باشد .

تیم محبوب اصفهانی ها هفته یازدهم را هم با سه گل مقابل سایپا برد تا شکست سختی را برای شاگردان دایی در تیم سایپا رقم بزند. ایستگاه دوازدهم اما رویارویی 2 تیم پرافتخار و پر هوادار فوتبال کشور همراه بود، جایی که سپاهانی ها در اندیشه هفتمین برد متوالی خودشان بودند. اما این دیدار جذاب با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا پروفسور فوتبال نوار بردهای متوالی ژنرال وشاگردانش را پاره کند.

تساوی در دیدار مقابل ماشین سازی تبریز در هفته سیزدهم معادلات قهرمانی در نیم فصل را اما به تعویق انداخت و شاگردان قلعه نویی را مجاب کرد تا هفته چهاردهم لیگ، مقابل پدیده را با یک گل به سود خودشان رقم بزنند تا دست آخر این سپاهان اصفهان باشد که در لیگ هجدهم و در پایان نیم فصل اول مقام قهرمانی را کسب کند. در تیم نماینده اصفهان یعنی سپاهان کی روش استنلی با به ثمر رساندن 9 گل زده کلیدی ترین بازیکن این تیم به حساب می آید.

این تیم در دیدار پایانی نیم فصل لیگ برتر فوتبال با حساب یک بر یک در اهواز متوقف شد تا با 31 امتیاز  و با تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده و پرسپولیس در جایگاه نخست دور رفت لیگ برتر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

استقلال خوزستان - سپاهان اصفهان/ طلوع طلایی‌ها از سرزمین طلای سیاه/ژنرال، ۹۰ دقیقه تا فتح نیم فصل

قهرمانان تمام ادوار نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران

امیر قلعه‌نویی به کمیته اخلاق احضار شد

انتهای پیام/

سپاهان قهرمان نیم فصل شد

نظر شما