شناسهٔ خبر: 29994590 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برخی از رشته محل‌های دانشجویی جایگاه شغلی ندارند/ دانشگاه‌ها باید بر اساس گزینش دانشجو پذیرش کنند

شریعتی نیاسر گفت: برخی از رشته محل‌ها در بورس کاذب اجتماعی قرار گرفته و جایگاه شغلی مناسبی ندارند.

صاحب‌خبر -

برخی از رشته محل های دانشجوییجایگاه شغلی ندارند/دانشگاه ها باید بر اساس گزینه ش دانشجو پذیرش کنندمجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزش وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تفکیک رشته‌های دانشگاهی پرتقاضا و کم تقاضا در سال 98 گفت: هدایت تحصیلی یکی از ماموریت‌هایی است که انتظار داریم آموزش و پرورش به آن توجه کند، اگر چه درصدی بالا از داوطلبان باید به گرایش خاصی سوق داشته باشند

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از رشته‌ محل‌ها در بورس کاذب اجتماعی قرار گرفته‌ و جایگاه شغلی مناسبی ندارند و ما امیدواریم با این سیاست و تدبیر آموزش و پرورش نقش خودش را در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ایفا کند و ما نیز بتوانیم تدابیری که در آموزش عالی دیده شده است را با جدیت پیاده کنیم.

معاون آموزش وزارت علوم تصریح کرد:‌ برای اولین بار از سال گذشته با پشتیبانی و تدابیر وزیر علوم با یک گام موثر و خوب این امکان و این اجازه را داده‌ایم که گروه‌های تجربی نیز بتوانند در سایر رشته‌های گروه‌های مختلف انتخاب رشته کنند، این قانون از سال گذشته ایجاد شده و امیدواریم امسال این کار را تأمین دهیم تا بتوانیم برای سایر رشته‌ها ورود پیدا کنیم.

نیاسر اضافه کرد: این اتفاق طبعا فشار گروه‌های تجربی را برای رشته‌های داروسازی و پزشکی کاهش می‌دهد،‌همچنین متقاضیان ورود به حوزه‌های فنی و مهندسی هدفمند‌تر انتخاب می‌شوند و این یک گام بسیار خوبی بود که سال گذشته برداشته شد. قطعا با این کار حدود 80 درصد داوطلبان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی  در ادامه در خصوص حذف کنکور گفت: به نظر من کنکور باید در تمام مقاطع حذف شود، سال 94 در یک دوره کنکور دکترا را برداشتیم و گزینش را به دانشگاه‌ واگذار کردیم که این حرکت کاری بسیار خوب بود. این کار می‌تواند اقتدار دانشگاه‌‌ها را در پی داشته باشد اما بنابه دلایلی مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کرد که طی آن کنکور مجددا به حالت اولیه بازگشت.

معاون آموزش وزارت علوم ادامه داد: باور من این است دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های تراز اول ما به واسطه بلوغی که رسیده‌اند، می‌توانند به خوبی دانشجویان را بر اساس گزینش و بدون نیاز به کنکور و آزمون تخصصی انتخاب و گزینش کنند.

شریعتی نیاسر اضافه کرد: باید میدان را باز کنیم تا دانش‌آموزان و دانشجویان استعدادیابی شده و از روی توانایی‌های خودشان به سمت دانشگاه کشانده شوند، طبعا با مورد توجه قرار گرفتن استعدادیابی، به هدایت تحصیلی دانشجویان نیز منجر خواهد شد و محیط تحصیلی یک داوطلب هم به گونه‌ای رقم خواهد خورد که بتواند با شرایط تطبیق دهد.

انتهای پیام/

نظر شما