شناسهٔ خبر: 29994546 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

شهید عباسی‌هفشجانی:

بازنشسته سپاه هستم اما در پاسداری ارزش‌ها بازنشسته نشدم

شهید مدافع حرم منصور عباسی‌هفشجانی قبل از اعزام به سوریه گفت: از ارگان سپاه پاسداران بازنشسته شده‌ام اما از پاسداری ارزشهای انقلاب و اسلام بازنشسته نشدم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا،  شهید منصور  عباسی‌هفشجانی در  فروردین 1336 در شهر هفشجان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری در خانواده ای سنتی و  مذهبی به‌دنیا آمد.

در سال 1355 خدمت سربازی را گذراند، در این ایام با نهضت حضرت امام(ره) آشنا شد و از یاران و پیروان حضرت روح‌الله شد. بعد از اتمام خدمت سربازی، برادر کوچکترش به‌نام آیت‌الله به خدمت سربازی فراخوانده شد و این در حالی بود که جنگ تحمیلی از سوی عراق به ایران تحمیل شده بود. آیت‌الله برادر شهید منصور عباسی در عملیات بیت‌المقدس، آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید. 

شهید آیت‌الله در وصیت نامه‌اش به برادر خود، از او می‌خواهد برای ادامه راهش به سپاه پاسداران ملحق شود و شهید منصور نیز همین کار را انجام می‌دهد به سپاه می‌پیوندد. شهید منصور عباسی در طول جنگ به درجه جانبازی نائل می‌شود و در طول دفاع مقدس بیشتر از 60 ماه در جبهه‌های جنگ حضور مستمر می‌یابد.

شهید منصور عباسی‌هفشجانی بعد از سالیان متمادی خدمت در سپاه پاسداران  در سال 1382 به بازنشستگی نائل می‌شود، تا اینکه جنگ در سوریه برایش تکلیفی دوباره می‌نویسد و آن تکلیف  چیزی جز دفاع از حریم حرم حضرت زینب(س) نبود.

آنان که برای رفتنش دغدغه داشتند با طرح موضوع بازنشستگی شهید به دنبال منصرف‌کردنش بودند که شهید منصور عباسی‌ هفشجانی می‌گوید: من از سپاه بازنشسته شده‌ام اما از پاسداری ارزش‌ها و اعتقادات و دفاع از حریم حرم حضرت زینب(س) بازنشسته نشدم و این‌چنین بود که به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شد و در دهم آذرماه 1396 در شهر بوکمال سوریه توسط تک تیر‌اندازان داعش به‌شهادت رسید.

انتهای پیام/4100

نظر شما