شناسهٔ خبر: 29994539 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

تا سال 2030؛

صنعت هوش مصنوعی چین 145 میلیارد دلاری می‌شود

پیش‌بینی‌ می‌شود که صنعت هوش مصنوعی چین تا سال 2030 به 145 میلیارد دلار درآمد برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم و فناوری دانشگاه خبرگزاری آنا از چاینا، گزارش جدیدی از بلومبرگ حاکی از آن است که ارزش صنایع هوش مصنوعی چین تا سال 2030 می‌تواند به 145 میلیارد دلار آمریکا برسد. فشار چین برای تجاری‌سازی تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که با حمایت بزرگ‌ترین شبکه اینترنت نسل پنجم دنیا صورت می‌گیرد، در آینده باعث می‌شود این کشور در نوآوری و تکنولوژی مقام اول را به دست بیاورد.

براساس رشد و پیشرفت چین در دهه گذشته، این کشور می‌تواند تا سال 2025 در حوزه تکنولوژی آمریکا را هم پشت سر بگذارد و در جهان اول شود. صنایع مرتبط با هوش مصنوعی تا سال 2030 به بیش از 6 درصد از تولید ناخالص داخلی چین خواهد رسید. طبق گزارش بلومبرگ، فراوانی داده و اطلاعات چین می‌تواند به پیشرفت صنعت سرعت ببخشد.

سرعت پیشرفت چین در دیجیتال‌سازی سبک زندگی به دانشمندان این کشور اجازه می‌دهد به داده‌های زبان چینی دسترسی داشته باشد. این داده‌ها توسط 1.4 میلیارد نفر چینی تولید می‌شوند که فعالیت‌های روزانه خود را به صورت‌ آنلاین و آفلاین به اشتراک می‌گذارند.

براساس گزارش دانشگاه چینهوا، در سال 2017 بودجه خصوصی برای  شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی 27.7 میلیارد دلار بوده است که برابر با 70 درصد از سرمایه‌گذاری‌های جهانی در این صنعت است.

انتهای پیام/4021/

نظر شما