شناسهٔ خبر: 29994528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هشدار حماس به رژیم صهیونیستی

یک عضو مطرح جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که سیاست قتل و ترور را از سربگیرد، با مقاومت سرسختانه و شدیدی روبرو خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«عصام الدعالیس»، از رهبران جنبش حماس و معاون رئیس دایره سیاسی آن به اظهارنظر درباره مقاومت، نبرد با رژیم صهیونیستی و وضعیت اسیران پرداخته است.

وی خاطر نشان کرد مهار کردن رژیم اشغالگر صهیونیستی برای توقف تجاوزات مستمر آن به ملت فلسطین جز با توسل به قدرت ممکن نیست.

الدعالیس به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که سیاست قتل و ترور را از سربگیرد، با مقاومت سرسختانه و شدیدی روبرو خواهد شد.

این عضو مطرح حماس تاکید کرد: دشمن صهیونیستی جز زبان زور و قدرت، چیزی نمی شناسد و مهار کردن و توقف تجاوزات این رژیم، جز با پاسخ دادن به جنایاتش میسر نیست.

الدعالیس اظهار داشت پیام مقاومت و در رأس آن گردان های شهید عزالدین قسام(شاخه نظامی جنبش حماس) که ارتش بزرگی است، این است که مقاومت در برابر اشغالگری این رژیم حق مشروع و وظیفه ملی است که قوانین بین المللی آن را تضمین کرده است.

این عضو مطرح حماس که با پایگاه خبری عربی 21 گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد مقاومت فلسطین برای مقابله با هرگونه تجاوزگری اسرائیلی علیه ملت ما و پاسخ به هر گونه اقدامات احمقانه دشمن صهیونیستی آمادگی کامل دارد.

الدعالیس با هشدار به رژیم اشغالگر ترسو و پیمان شکن درباره پیامدهای ترور رهبران حماس فت: دشمن صهیونیستی پیش از هرگونه اقدامات احمقانه به نتیجه و پیامدهای آن خوب فکر کند.

وی افزود: پیشتر دشمن صهیونیستی دست به تعدادی عملیات تروریستی علیه رهبران حماس زده بود، اما به هیچ موفقیتی مبنی بر از بین بردن صدای مقاومت دست نیافت.

الدعالیس درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه یادآورشد: رژیم اشغالگر به هر شکلی به دنبال پیروزی خیالی است و برای مقاومت نیز اقدامات احمقانه این رژیم غیر منتظره نیست ، ولی ما این رژیم را به نزدیک شدن به این مربع و محدوده خطرناک دعوت نمی کنیم ، زیرا با مقاومتی سخت و ویرانگر روبرو خواهد شد.

وی اظهار داشت: به دنبال شکست مفتضحانه نظامیان رژیم صهیونیستی در عملیات " لبه شمشیر " در خان یونس ، این رژیم درپی پیروزی خیالی بود لذا حمله به تونل های مقاومت در شمال را بهانه ای برای پیروزی وهمی خود قرار داد.

الدعالیس در مورد تفاهمنامه های اخیر با این رژیم از طریق بسیاری از میانجی‌‌گران گفت: رژیم اشغالگر تنها بخش اندکی از این تعهدات را اجرا کرد و بخشی دیگر را به تأخیر انداخت ،اما کشورهای میانجی‎ برای تکمیل این تعهدات رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده‌اند در صورتی که این رژیم به حفظ این آرامش تمایل دارد.

این عضو سیاسی حماس در مورد پرونده تبادل و تعویض جدید اسیران گفت: پرونده اسیران کاملا جدای از تفاهم های یادشده و دارای مسیر ویژه خود است.

وی افزود: دشمن صهیونیستی برای آغاز اجرای این پرونده باید ابتدا به آزادی تمام آزادگانی که دوباره آنها را بازداشت کرد،متعهد باشد.

الدعالیس درباره امور داخلی فلسطین گفت: آشتی و وحدت، تصمیم و موضع ثابت جنبش حماس است که به تمام تلاش های مصر در این خصوص پاسخ مثبت داد.

این عضو مطرح جنبش حماس در ادامه اظهار داشت: متأسفانه جنبش فتح هر بار از روند آشتی شانه خالی کرده است.

نظر شما