شناسهٔ خبر: 29994483 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

موگريني: ترکيه از هرگونه اقدام نظامي در سوريه خودداري کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز شنبه در بيانيه اي از ترکيه خواست از هرگونه اقدام نظامي احتمالي در سوريه خودداري کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، «فدريکا موگريني»، اظهارات مقامات آنکارا درخصوص احتمال آغاز عمليات نظامي جديد ترکيه در خاک سوريه را «نگران کننده» خواند و تاکيد کرد آنکارا بايد از از هرگونه اقدام يکجانبه در سوريه که به تضعيف تلاش ها در مبارزه با داعش و خطر بي ثباتي بيشتر در اين کشور منجر مي شود، خودداري کند.
«رجب طيب اردوغان»، رئيس جمهور ترکيه چهارشنبه گذشته اعلام کرد اين کشور احتمالا ظرف چند روز آينده عمليات جديدي در سوريه عليه يگان‌هاي مدافع خلق کرد سوريه (ي.پ.گ) (شاخه نظامي حزب اتحاد دموکراتيک سوريه) انجام خواهد داد. آنکارا اين گروه را به عنوان سازماني تروريستي قلمداد مي کند.
«اردوغان» همچنين شنبه شب از تداوم عمليات‌ نظامي اين کشور در شمال عراق خبر داد.
اردوغان با ادعاي اينکه کشورش هرگز براي دفاع از امنيت خود سستي نخواهد کرد، تاکيد کرد هر کجا که تهديدي عليه ترکيه باشد، آنکارا در آنجا حضور خواهد داشت.
ارتش ترکيه طي دو سال گذشته بر اساس اختياري که مجلس اين کشور به آن داده است، بارها به شمال سوريه تجاوز کرده است.
ارتش ترکيه همچنين از حدود 6 ماه پيش عمليات نظامي وسيعي را در شمال عراق با هدف آنچه مبارزه با عناصر حزب کارگران کردستان ترکيه (پ.ک.ک) ناميده آغاز کرده است.
دولت هاي سوريه و عراق تاکنون بارها عمليات نظامي ترکيه در خاک‌شان را اقدامي اشغالگرانه خوانده و آن را محکوم کرده اند.
مجامع بين المللي و بسياري از دولت هاي بي طرف نيز بارها حضور نظامي ترکيه در خاک سوريه و عراق را محکوم و خواستار پايان يافتن عمليات ارتش ترکيه در اين دو کشور شده اند.
117

نظر شما