شناسهٔ خبر: 29994325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کردهای سوری برای مقابله با ترکیه دست به دامان دولت دمشق شدند

تهران - ایرنا- «سیبان حمو» فرمانده کل یگان های مدافع خلق در خصوص آماده سازی ارتش ترکیه برای آغاز عملیات جدید در شمال شرق سوریه گفت: با همکاری دمشق ما آمادگی داریم مقابل حملات نیروهای ترک بایستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمو این سخنان را شنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با روزنامه لندنی «الشرق الاوسط» بیان کرده است.
وی با اشاره به این که ترکیه در تلاش است دستاورد کردها را از بین ببرد، افزود: آنکارا نیروهایش را به مرزهای سوریه آورده و مناطق داخل این کشور را بمباران می کند.
حمو اضافه کرد: مسئولان امنیتی ترکیه با هدف سهیم کردن معارضان مسلح سوری در عملیان نظامی، با آنان دیدار کردند و از آنها خواستند که برای عملیان نظامی آماده شوند.
وی ادامه داد: آنها می خواهند، آنچه سال گذشته روی داد و آنکارا و گروه های سوری وابسته به آنها در عملیات موسوم به «شاخه زیتون» شهر عفرین در شمال استان حلب را هدف قرار دادند، تکرار کنند.
فرمانده کل یگان های مدافع خلق افزود: توجیه های اردوغان درست نیست و این کشور می خواهد خاک سوریه را اشغال کند؛ به گونه ای که آنها در جبهه های جنگ و سپس برای حل و فصل سیاسی بحران، به دنبال آن هستند که شرایط جدیدی را تحمیل کنند.
ترکیه در روزهای گذشته خود را برای یک عملیات گسترده در سوریه آماده می کند؛ حملاتی که قرار است یگان های مدافعان خلق در شمال و شرق سوریه که آنکارا آنها را تروریست می خواند، هدف قرار گیرند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفته بود؛ در روزهای آینده عملیات شرق فرات که در کنترل کردهای شمال شرق سوریه است، آغاز می شود.
این نخستین باری نیست که ترکیه بدون مجوز از دولت دمشق به بخشی از خاک سوریه تجاوز می کند.
آنکارا بهمن ماه سال 96 نیز به بهانه مبارزه با نیروهای «حزب کارگران کردستان » (پ.ک.ک)، عناصر «حزب اتحاد دمکراتیک سوریه» (پ.ی.د) و «نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه» (ی.پ.گ ) عملیاتی با عنوان «شاخه زیتون» در شمال سوریه را آغاز کرد و علاوه بر تصرف دو هزار کیلومتر مربع از مناطق شمالی سوریه، شهر «عفرین» را اشغال کرد.
شبس**9363**1488

نظر شما