شناسهٔ خبر: 29994312 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نرسی قربان در گفتگو با آنا:

تعیین قیمت نفت بین 60 تا 70 دلار در بودجه معقول است

عضو انجمن اقتصاد انرژی ايران گفت: در نظر گرفتن قیمت نفت در بودجه سال آینده بین کانال 60 تا 70 دلار بسیار معقول به نظر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

نرسی قربان در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت و انرژی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه پس از اتمام زمان معافیت نفتی، عربستان درصدد افزایش میزان تولید نفت برخواهد آمد گفت: تصمیم اخیر اوپک مبنی بر کاهش میزان تولید نفت از سوی اعضا به‌جز ایران، لیبی و ونزوئلا یک شکست بزرگ برای عربستان محسوب می‌شود.

عضو انجمن اقتصاد انرژی ايران تصریح کرد: به‌نظرمی‌رسد پس از اتمام زمان معافیت نفتی ایران، روسیه و عربستان برای جبران نفت ایران در بازارهای جهانی وارد گود شوند؛ هر چند که اختلاف میزان تولید نفت روسیه با ایران بین 200 تا 300 هزار بشکه در روز است اما عربستان در زمینهٔ تولید نفت اختلاف فاحشی با ایران دارد که وقوع این اتفاق بسیار خطرناک است.

این کارشناس حوزه انرژی اضافه کرد: در نظر گرفتن قیمت نفت در بودجه سال آینده بین کانال 60 تا 70 دلار بسیار معقول به نظر می‌رسد، هر چند نباید از رخدادهایی که دربازار جهانی اتفاق می‌افتد غافل شویم.

قربان اضافه کرد: تصمیم اوپک در اجلاس اخیر این بود که عرضه نفت در بازارهای جهانی بالاست و باید این میزان ثابت شود، ولی ایران، لیبی و ونزوئلا از این تصمیم منع شدند که یک امتیاز مهم برای ایران نسبت به سایر کشورها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/4094/خ

برچسب‌ها:

نظر شما