شناسهٔ خبر: 29994258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشتغال جوانان اولویت اصلی شهرستان کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت:اشتغال جوانان در جامعه باید در رأس امور مورد پیگیری مسئولان قرار گیرد، زیرا بیکاری و بلا تکلیفی قشر جوان می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به جامعه وارد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سالاری فرماندار کوهبنان گفت: تسهیلات تعدادی از طرح‌های اشتغالزایی این شهرستان پرداخت شده و نیمی از طرح‌ها نیز در مرحله انعقاد قرارداد است.

وی تصریح کرد: امکان جذب تسهیلات برای برخی از طرح‌ها به علت بدهکاری به سیستم بانکی و چک برگشتی وجود نداشت و در حال رایزنی با استان جهت موافقت با طرح‌های اشتغالزایی جدید هستیم.

فرماندار کوهبنان عنوان کرد: با کارشناسان و سرمایه گذاران نشست‌های مختلفی در زمینه اشتغالزایی برگزار کردیم و در چارچوب ظرفیت‌های این شهرستان به دنبال سرمایه گذار هستیم و در این زمینه فعالیت‌های مناسبی انجام شده که پس از عملیاتی شدن به اطلاع عموم می‌رسد.

سالاری با اشاره به بازسازی شهرستان کوهبنان عنوان کرد: از بحث اشتغال غافل نشدیم و شهرستان کوهبنان در عملکرد برای ایجاد زمینه اشتغال جزو پنج شهرستان نخست استان بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهبنان نی زدر جلسه ساماندهی جوانان این شهرستان گفت: طبق تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با صندوق کار افرینی امید، مقررشده تا جوانان طرح‌های اشتغالزایی خود را تا مبلغ حداکثر یک میلیارد ریال به اداره ورزش و جوانان ارائه دهند تا بعد از تصویب طرح، این تسهیلات دراختیارمتقاضیان قرار گیرد.

منصور جعفری افزود: طرح‌های بیشتر از این مبلغ نیز در خود وزارت ورزش و جوانان مطرح و تصویب خواهد شد.

وی به نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار کرمان اشاره و بیان کرد: مصوب شد تا پایان سال ۹۸ تمامی شهرستان‌های استان کرمان خانه جوان راه اندازی کنند که امیدواریم با پشتوانه فرماندار در شهرستان کوهبنان این مرکز به سرعت راه اندازی شود.

جعفری با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده اداره ورزش و جوانان کوهبنان افزود: با همکاری فرمانداری، اداره آموزش و پرورش و مرکز بهداشت نشست‌های آموزشی مختلفی برای اولیای دانش آموزان و همچنین جوانان گذاشته شده که بسیار مفید بوده و مورد توجه مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام/ب

۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی طی سال جاری به این شهرستان تخصیص یافته است

نظر شما