شناسهٔ خبر: 29994151 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

موضوعی که ذات ولیعهد خندان سعودی را نشان داد

هفته‌نامه آمریکایی «تایم» نوشت قتل جمال خاشقجی چهره واقعی محمد بن سلمان و نبود کامل ارزش‌های اخلاقی در اتحاد ریاض-واشنگتن را آشکار ساخت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در برنامه "مجله هفتگی" به ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که دوم اکتبر در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید پرداخت و به نقل از هفته‌نامه آمریکایی "تایم" نوشت قتل خاشقجی ماهیت واقعی ولیعهد خندان عربستان سعودی و نبود کامل ارزش‌های اخلاقی در اتحاد ریاض-واشنگتن را آشکار ساخت.

اِلِن فراد (Hélène Frade) کارشناس برنامه با اشاره به اینکه هفته نامه آمریکایی "تایم" شخصیت های سال 2018 را انتخاب کرده است، گفت: مجله تایم با ادای احترام به چندین روزنامه نگار، اسامی آنها را منتشر کرده است. در میان این روزنامه نگاران نام جمال خاشقجی دیده می شود.

کارشناس برنامه با اشاره به اینکه فرمان قتل جمال خاشقجی را محمد بن سلمان صادر کرده بود، افزود: هفته نامه تایم یادآور شد جزئیاتی که درباره قتل خاشقجی منتشر شد تا چه حد تأثر برانگیز بود و احساسات را جریحه دار می کرد. همه این جزئیات از جمله ساعت درج شده در دوربین‌های نظارتی کنسولگری عربستان، تصاویر ضبط شده در فرودگاه‌ها که نشان‌دهنده قاتلان خاشقجی بود، قطعه قطعه کردن بدن وی و انتشار فایل ضبط شده از آخرین کلماتی که این روزنامه‌نگار هنگام مرگ بر زبان آورده و گفته بود نمی توانم نفس بکشم، احساسات را جریحه دار می کرد.

هفته نامه "تایم" درباره اینکه تصمیم گرفته است جایزه شخصیت سال را به خاشقجی اختصاص دهد، تصریح کرد: دلیل این اقدام این است که خاشقجی برای گفتن حقایق در طول سال‌ها مبارزه کرد. "تایم" می‌نویسد مرگ خاشقجی ماهیت واقعی محمد بن سلمان، ولیعهد خندان عربستان سعودی و نیز نبود کامل ارزش های اخلاقی در اتحاد آمریکا و عربستان سعودی را آشکار ساخت.

 

نظر شما