شناسهٔ خبر: 29994021 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

توقف رجیستری گوشی‌های مسافری در سامانه همتا

چند وقتی می‌شود که کاربران برای رجیستر گوشی‌های مسافری دچار مشکل شده‌اند و تا امروز هیچ دلیل و راه‍کاری در خصوص این موضوع اعلام نشده بود. تعدادی از کاربران گزارش داده بودند که حتی با گذشت بیش از یک ماه از پرداخت هزینه گمرک برای ثبت گوشی خود، همچنان در انتظار جلو رفتن فرایند آن در سامانه همتا هستند. آنها مدعی‌اند که حتی با ایجاد تماس با مرکز رجیستری، پاسخی از آنها دریافت نکردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از شفقنا، سرانجام سامانه اطلاع‌رسانی رجیستری تلفن همراه با انتشار اطلاعیه‌ای در رابطه با مشکلات پیش آمده واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است:

ارائه خدمات در خصوص ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری در سامانه همتا تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و صرفاً گوشی‌هایی که اطلاعات آن توسط گمرک برای سامانه همتا ارسال شود، رجیستر خواهد شد. با توجه به ایجاد برخی پرسش‌ها و شایعات پیرامون موضوع ثبت گوشی‌های مسافری لازم به توضیح است که سامانه همتا هیچگونه مشکلی جهت ارائه خدمات ثبت گوشی مسافری ندارد. اما با توجه به سیاست‌ها و محدودیت‌های اعمال شده جدید توسط گمرک، مبنی بر عدم ثبت برخی گوشی‌ها حتی با پرداخت عوارض گمرکی، درگاه ثبت اطلاعات مسافری سامانه همتا به حالت تعلیق درآمده و از این پس صرفا مواردی که مورد تائید گمرک است، رجیستر خواهد شد.

طبق اعلام این بیانیه از این تاریخ به بعد قرار است که گمرک در بازه‌های زمانی مشخص، فایل حاوی اطلاعات گوشی‌های مسافری را برای سامانه همتا ارسال کند. از همین رو تا زمانیکه این اطلاعات از سمت گمرک برای سامانه همتا ارسال نشود، امکان رجیستر کردن دستگاه وجود ندارد. گفته شده است که این روند تا زمان اتصال برخط سامانه گمرک به سامانه همتا ادامه خواهد داشت. در حال حاضر ارسال و تأیید این اطلاعات به صورت دستی صورت می‌گیرد و این موضوع فرایند رجیستری را زمان‌بر کرده است.

با وجود مشکلات پیش آمده در ثبت گوشی‌های رجیستری، فروشندگان موبایلی که از این راه کالای مورد نیاز خود را تأمین می‌کردند، ممکن است روی به راه‌هایی برای دور زدن فرایند ثبت گوشی‌ها آورند. هر چند که سازمان مربوطه اعلام کرده است سامانه همتا با اتصال به گمرک و ناجا برای استعلام اصالت کالای مسافربری، راه ثبت گوشی‌های غیرقانونی را بسته است.

انتهای پیام

نظر شما