شناسهٔ خبر: 29994010 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

ایستگاه

جمعه شب گذشته، ۱۴ دسامبر، تعدادی از آثار و اقلام مربوط به تاریخ سینمای هالیوود در یک حراجی به فروش رفت که در میان آنان ۲ مجسمه زرین اسکار نیز وجود داشت.

صاحب‌خبر -

فروش ۲ مجسمه اسکار  در یک حراجی نادر

جمعه شب گذشته، ۱۴ دسامبر، تعدادی از آثار و اقلام مربوط به تاریخ سینمای هالیوود در یک حراجی به فروش رفت که در میان آنان ۲ مجسمه زرین اسکار نیز وجود داشت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، در یک حراجی نادر ۲ جایزه اسکار فیلم‌های «قرارداد شرافتمندانه» محصول سال ۱۹۴۷ میلادی و «شورش در بونتی» ساخته سال ۱۹۳۵ به فروش رفت.

 در این مراسم که در لس آنجلس برگزار شد مجسمه بهترین فیلم مراسم اسکار سال ۱۹۴۷ مربوط به فیلم «قرارداد شرافتمندانه» به قیمت ۵۰۰ هزار دلار و مجسمه اسکار بهترین فیلم سال ۱۹۳۵ که به فیلم «شورش در بونتی» تعلق گرفته بود به قیمت ۲۴۰ هزار دلار چکش خوردند.

«قرارداد شرافتمندانه» درامی به کارگردانی الیا کازان با بازی گریگوری پک بر اساس رمانی به همین نام است که به مساله یهودی ستیزی در نیویورک آن زمان می پردازد.

 این فیلم نامزد هشت جایزه اسکار شد که سه جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مکمل نقش زن را از آن خود کرد. «شورش در بونتی» نیز درامی تاریخی به کارگردانی فرانک لوید است که یکی از بزرگترین فیلم های میانه دهه ۳۰ شد.

این حراجی از آن جهت نادر است که آکادمی علوم و هنرهای سینمای آمریکا که مسئولیت برگزاری مراسم اسکار را دارد، اعتقاد دارد جوایز اسکار غیرقابل خرید هستند و می‌بایست کسب شوند و از این رو طبق قراردادی که از سال ۱۹۵۱ میلادی به بعد پابرجاست، برندگان اسکار موظف هستند که فقط خود یا بازماندگانشان جایزه را نگه دارند و یا به قیمت یک دلار به آکادمی اسکار بفروشند.

 

توقیف فیلم لانتوری در چین

اداره سانسور چین، نمایش فیلم سینمایی «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان را ممنوع اعلام کرد. براساس تصویر نامه‌ای که دولت چین صادر کرده، فیلم سینمایى «لانتوری» برای اکران به یک کمپانی چینی واگذار و برنامه‌ریزی نمایش آن انجام شده بود اما اداره سانسور چین مانع از نمایش این فیلم شده است. این درحالی است که این فیلم قبلا در چندین فستیوال چین ازجمله شانگهای به نمایش درآمده بود. به گزارش ایلنا، اداره سانسور چین علت عدم اجازه به نمایش «لانتوری» را «لایه‌های پررنگ دینی فیلم» دانسته و صراحتا اعلام کرده است از آنجا که لانتوری فیلمی دینی است اجازه نمایش نخواهد داد!

 در اکران ایران لانتوری در سال ١٣٩٥ این فیلم مورد تحریم حوزه هنری قرار گرفت و مسئولان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اجازه نمایش عمومی این فیلم در سینماهای تحت پوشش خود را ندادند با این باوجود فیلم با فروش هفت میلیاردی به رتبه هشتمین فیلم پرفروش سال رسید. لانتوری در بیش از هفتاد جشنواره جهانی به نمایش درآمده و برنده ده‌ها جایزه معتبر بین‌المللی است.

 

 

نظر شما